Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
Av mig & min sambo så var det JAG som ville ha hund, så det är bara att ta sig i kragen. Varje dag.
Nåja, med handen på hjärtat så går jag inte promenader VARJE dag, året runt. (Ibland är det FÖR kallt och ibland är man sjuk eller ohyggligt trött, bakis osv..) Och promenadernas längd varierar ju. Men UT måste man ju oavsett väder, hälsa el humör!
Här i tornedalen var vädret underbart igår, så då tog jag över en timmes lång cykeltur med Doris, så att hon fick småspringa. Har varken kondis eller kropp (alltså knäna fixar det inte) för att småspringa själv, så ca en gång i veckan tar jag cykel. Det blir ju inte att cykla i hög fart (och det blir ju en del stopp m.m.), men att cykla i snö och is måste ju ge nåt..?
Men vet ni! När jag hade solen i ryggen så värmde den lite!! Härligt eller hur?! *Våren/solen är på väg!*
I slutet av månaden ska jag dock köpa en spark! *Glad* Spark är PERFEKT när man har hund! (Alltså tempot blir perfekt och så är det lätt att stanna m.m.) Och så ger det MIG mycket mer motion än cykel. Jippi!
Min sambo säger att det är tant-varning över att ha spark, men who cares?! Inte JAG iaf! Jag är uppvuxen i en liten by i ett litet samhälle, där alla hade/har spark. Cykeln byttes/byts ut mot sparken när snön lagt sig. (Och vägarna saltas el sandas ju inte heller, så cykel skulle ju vara rent livsfarligt.) Så jag fattade först inte vad han menade. Men så ser jag ju nu, boende i en liten stad, att det är mest gamla som har spark. Det är väl inte så "hippt" att ha spark som ung.. Men sa jag att jag inte är den som bryr mig?
Någon som blir motiverade för motion av OS??