Flera ngt äldre brudar?
Vi ska gifta oss i augusti och jag tycker det är jätte roligt att läsa om alla andra brudar som planerar och står i. Men finns det fler än jag som är runt 40 här? Och hur tänker ni gifta er i så fall?
Vi ska gifta oss i augusti och jag tycker det är jätte roligt att läsa om alla andra brudar som planerar och står i. Men finns det fler än jag som är runt 40 här? Och hur tänker ni gifta er i så fall?
Svart brudklänning är snyggt! Hade kunnat tänka mig en så'n själv men maken är traditionell och ville absolut att jag skulle ha vitt (det blev ivory).
Surfa in på svartbrud.se så kan ni se flera vackra brudar i svart och andra fina färger!
Vilken bra och trevlig tråd! Vi var båda 35 år när vi gifte oss i september men till skillnad från många av er andra hittade jag "den rätte" redan när jag var 20, det tog bara lite tid för oss att komma till skott. Vi har tre söner som är 12 (tvillingar) och 14 år.
Vi hade ett väldigt avslappnat bröllop, men ganska traditionellt. Jag hade en brudklänning med vinrött liv och benvit kjol (med vinröd slits). Det jag känner var en fördel med att vara "äldre" är att man törs göra det man känner för och struntar i "måsten" (jag inbillar mig att jag hade haft svårare för det om jag var yngre). Något som också var kul var att de flesta av gästerna har träffats flera ggr tidigare (eftersom vi varit ett par i 15 år) och känner varandra, det blev en kul och avslappnad fest!
Jag brukar inte vara inne på BT längre men blir lite nostalgisk mellan varven och det är ganska kul att kolla läget här ibland.
Jag önskar er alla fantastiska bröllop och äktenskap!
Tack och grattis till att ha nosat upp den rätte när du var så ung!
Vilka ringar valde du/ni?
Nyfiken på andras ringar också...
Bilder på våra ringar och från vårt bröllop finns på www.magnusk.se. Gjorde om min förlovningsring så den blev "rak" och vigselringen är i vitt guld med baguettslipade diamanter. Inga dyra ringar, men jag är nöjd!
Snyggt! Mycket vackert diadem du hade. Pilgrim eller liknande?
Hej alla!
Kul med lite äldre brudar tycker jag! Hinner fylla 37 innan jag blir äkta maka och min m2b är 46. Smiter iväg till Italien bara vi två och vigs 17/6 på Capri i rådhuset där. Längtar! Ska ha tvådelad klänning i benvitt thai-siden men ingen slöja eller krona. Bara enkelt uppsatt hår (som jag själv sätter upp med ett spänne!) och en bunt liljor. Så lite arrangerat som möjligt vill vi ha dagen. Oj, blev lite långt det här! Blev lite exalterad...! Fniss!
Herregud vad svårt det är att slita sig från BT! Tur att man är kvinna och kan göra flera saker samtidigt...
Bröllop på Capri bara ni två - romantiskt så det räcker!
Tack Roslagsbrud. Jag hittade faktiskt diademet på Ebay. Jag tycker jättemycket om det!
Jag är 34 men hinner fylla 35 innan jag blir fru. M2b kommer att bli 46 när vi gifter oss.
Håller med att jag känner en stor frihet när det gäller att bestämma saker och ting. Vi gör som vi tycker och så blir det .Inte att vi har så konstiga ideer , dock...
Men till exempel , när det kom till att välja kyrka , tyckte min släkt att den vi ska ha var "för stor" för vårt sällskap . Men eftersom vi tycker om den funderade vi inte ens på att boka någon annan mindre kyrka i stället. Men det skulle inte ha varit så enkelt om jag hade varit 10 år yngre !
Tänkte på det häromdagen att jag faktiskt inte har ändrat åsikt om vad jag vill ha för klänning på 12 år. var på väg att gifta mig för 12 år sedan men det hann aldrig gå så långt som tur var.
Nu är det mesta klart och jag kommer att ha något nytt, gammalt lånat och blått. Detta utan att jag ansträngt mig. Klänningen är ny, Sen ska jag låna ett diadem av en väninna till min mamma som hon hade när hon gifte sig för 40 år sen. Det är både gammalt och lånat. Det blåa blir i buketten som kommer att vara till stor del blå. Hur är det för er andra tänker ni på sånt?