Unga brudar?
Undrar vilka åldrar alla är i, och om det finns någon som mig? Jag är 22år. Skulle vara kul att prata med någon annan ung brud!
Undrar vilka åldrar alla är i, och om det finns någon som mig? Jag är 22år. Skulle vara kul att prata med någon annan ung brud!
Mattas
Vi har kommit rätt långt, gifter oss 7 juli 2007. Men vi tycker att det är så roligt att planera
Bokat
Tid för vigsel i kyrkan
Restaurang att ha festen på
Fotografen
Bestämt
Ringen
Hans kläder
Färgtema, rosa och ljusgrått
Tittar på
Klänningar
Buketter
Dukningar
Du kan se lite ur vår planering på
groups.msn.com/sanasol/pictures
Vår bröllopssida kan du hitta om du söker brudpar förnamn Saralena
Så fint det ser ut! Och så mycket bestämt.
Det kommer nog att bli som så att jag syr min klänning själv (förhoppningsvis med hjälp från blivande svärmor). Detta beroende på ett antal faktorer.
Har också tittat på den sista korsetten. Den är så fin, men tror inte att den passar min kroppstyp, behöver nog något som klämmer åt lite bättre.
Så fina ringar! Jag gillade absolut den sista jätte mycket. Själv tänkte jag ha en enkel guldring (kanske lite smalare än den jag har nu) med tre små diamanter på rad. Min förlovningsring är en helt slät guldring.
Har dock bestämt hur "brudbuketten" ska se ut: 3 röda rosor, lite brudslöja samt ett rött band.
Mattas
Vad roligt! Vilken av "mina" klänningar gillar du bäst?
Jag har nog också bestämt min bukett, blir ljusrosa rosor och rosenknoppar i en handbunden boll!
Den första eller den sista gillade jag bäst! Så otroligt vackra båda två.
Mattas
Det är dem jag funderar mest på! :D
Mattas
Enligt den s k etiketten så bör brud och brudgum ha enklare klädsel vid ett förmiddagsbröllop. Men man gör ju självklart som man vill, det är er dag!
Vårt bröllop börjar med vigseln klockan 15.00.
Klänningarna kostar... den första 3070 kostar ca 9000 på billigaste stället jag hittat och 3156 kostar 6500.
Kan tillägga att dessa priser är ca 2000 billigare än i Stockholm.
Oj oj oj! Det var dyrt det! Fast allt är ju relativt, vi tänkte "bara" ha en budget på ca. 10 000:-, och då är det lite i mesta laget.
Vad räknas egentligen som en "enkel" klänning?
Mattas
Jadu, det är väl en tolkningsfråga. Men Kik och Nixa har några modeller som är enklare, mer raka i modellen.
Vår budget ligger nu på 60 000 för 45 personer. Vi vill ha det litet men ändå lyxigt! :D