• Min-Ah

23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!

23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!

Ja, så har det gått ett drygt halvår sedan man vandrade altargången fram med sin älskade!

Förra tråden är stängd, så här är ännu en ny!

Denna dag var ju en av de lyckligaste i mitt liv!

Tiden sedan dess har gått fort!
    Vardagen är tillbaka, men minnena finns ju kvar och kommer så att finnas i mitt hjärta i resten av mitt/vårt liv!

Hoppas att ni andra 23-juli-brudar mår bra!

• Svar på tråden 23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!
  • Min-Ah

Cazy!

Kul att få svar i tråden!
    Härligt att allt är bra med er!

Alla Hjärtans Dag är trevligt!
    Fast jag fick (som vanligt) inget av maken... Han är inte så "alert" när det gäller sådant (tyvärr! )

Fast man bör ju visa varandra kärlek varje dag i stället - Så varje dag kan få vara en form av "Alla Hj. Dag"!

Så nu är barnalstrandet i full gång för er, hi, hi!!
    Hoppas det ger resultat så ni snart får en liten kotte!

För vår del så väntar vi med barn...

Vi vill ju gärna hinna göra vår (efterlängtade) resa till mitt adoptivland, Sydkorea, först...

Tyvärr hinner vi inte göra denna resa i år heller...
    Dessutom så måste vi spara ihop lite mer pengar också! Är ju ganska så dyrt att resa till Korea.
    Inte som "vanliga" Asienresor (Thailand, Vietnam etc) dit man ju kan komma ganska så billigt.

En resa för två (vuxna) personer ToR kostar ca 17000-18000 kr och uppåt (bara själva flygresan - inget hotell eller så). Då ingår inte avbokningsskydd utan det tillkommer...

Man skall ju bo och äta där med. Och kanske göra någon/några "utflykter" runtom i trakten med...

Och så vill man ju kunna stanna där i kanske ca 3 veckor i all fall. Så man hinner med att "smälta allt"!

Min man har eget företag (inga anställda) och kan inte bara ge sig iväg när som helst...
    Ingen anställd finns ju som kan "hålla ställningarna" medan vi är borta.
    Så det kräver långt och noggrann förberedelse i företaget för att han skall kunna resa iväg utan att känna sig stressad över företaget medan vi är borta...
    Är ju inte kul om han bara "sitter som på nålar" hela tiden och "vill hem"!

Har inte varit i Sydkorea alls sedan jag kom hit som spädbarn 1975...
    Så det är ju en ganska stor och omfattande "grej" för mig!

• Min-Ah

Hej, LeavesOfFortune!

Nu har jag tittat på era bilder - både från bröllopet och från er resa! Jättekul att få se dem!

Ni var så jättefina på bröllopet!
    Helt sagolikt vackert det är på Nya Zeeland!
    Vilka fina byggnader och underbar natur!!
    Såg ut att vara en underbar resa!

Längtar till våren när det blir bättre väder och växtligheten "tar fart" på nytt igen!
    Vintern är inte "min" årstid, precis!

Ha det så bra!

• Min-Ah

Hej, Blomman24/Sissi!

Jo, man drömmer sig tillbaka när man tittar på bilderna! Önskar också att man hade kunna få återuppleva det hela, hi, hi!!
    Själva "dagen" gick så fort!

Hoppas allt är bra med er!

Kram / Sofia

• Min-Ah

LeavesOfFortune!

Önskar att man hade haft råd att resa på en massa håll i världen! Synd att det oftast kostar en hel del att resa!

Har inte rest mycket överhuvudtaget i mitt liv.
    Har mest varit till Danmark över en dag och det är ju inte riktigt samma "sak" som att resa längre bort!

Har gjort en enda resa längre bort - Båtluffade med ett par väninnor för en massa år sedan (1995 eller 1996, tror jag det var). Det var ju verkligen en upplevelse!

Den ena väninnan är av grekiskt ursprung (hon är född i Sverige av grekiska föräldrar).
    Hon hade båtluffat runt helt själv (modigt, tycker jag!!) först i tre veckor.
    Sedan anslöt jag och den andra väninnan under den fjärde, sista veckan.

Var ju himla bra med att ha en som kunde språket.
    Hon fixade t.ex så vi fick jättefina ställen att bo på.
    Första natten då vi anlände med båten ficck vi bo i ett rum i ett litet hus, som farbrorn som hyrde ut det hade som dotterns kommande hemgift.
    Han skötte det minutiöst väl och kom och moppade efter oss direkt så vi duschat var och en.
    Tipp topp städat och superfräscht ställe! Inte så konstigt ju förstås!

Sedan under resten av veckan bodde vi också på bra ställen.

Vi var bara iväg en vecka, så det var något "stressigt". Känner såhär i efterhand att det nog skulle varit värt att ha varit iväg två veckor i stället...

Men det var helt underbart ändå!
    Jag skulle verkligen vilja komma till den grekiska övärlden igen!! Där är också otroligt vackert! Och jättetrevliga människor!

• Min-Ah

Likah!

Ingen fara!
    Vad kul att ni också skall resa till Nya Zeeland!
    Och gratulerar till ert kommande bröllop!
    När gifter ni er?

• Min-Ah

Likah!

Åh, nästan samma dag som min bröllopsdag!

Ja, lite svårt var det ju att hitta frisör i "semestertider"...
    Men om du nu letar runt i god tid, så ordnar det sig säkert ändå!
    Var bor ni och var skall ni gifta er?

Då det gäller sminket så är det ju viktigt att man hitttar bra och hållbara produkter.
    Grunden (concealer, underlagscreme, puder etc) är bland det viktigaste att vara noga med!

Att grunda med en make-up primer creme kan vara bra, så sitter underlaget lite bättre.

Vädret kan man ju aldrig råda över, tyvärr!
    Det kan ju bli jättevarmt, men också kyligare och regnigt (fast det hoppas jag ju verkligen inte det blir, hi, hi!! )

Vattenfast mascara kan ju vara en bra grej!
    så man slipper oroa sig allför mycket för att mascaran rinner eller så!

Sedan är det viktigt att man får komma på makeup-provsminkning om man skall få det gjort hos salong. så man vet att man kommer att bli helt nöjd med det!

Jag gjorde min egen brudmakeup.
    Gillar att sminka mig och kände att det skulle bli allra bäst aom jag gjorde det själv. Känner ju mitt ansikte bäst själv.
    har varit på ett par, tre "provsminkningar" ov var inte alls nöjd med någon av dem!

Jag är asiat och har ju lite "speciella" färger och drag.
    När de "försökte" sminka mig så blev det liksom bara "märkligt" eftersom de inte riktigt visste hur de skulle bära sig åt med mina färger och ansiktsdrag...

Skulle också vilja komma till Nya Zeeland någon gång...
    Men just nu lockar ju Sydkorea mest!

• Min-Ah

Likah!

Vi gifte oss i N. Östra Skåne, strax utanför Kristianstad i min lilla uppväxtby, Vä.
    Jag har både döpts och konfirmerats i Vä St:a Maria Kyrka så det kändes ju fint att även få gifta sig där!

Vi hade toppenfint väder! Bara en liten. liten kort regnskur precis efter bröllopet medan vi stod på "kyrkbacken" och mottog folkets gratulationer... (Men det skall ju bringa lycka med regn i brud"kronan" - hade tiara ) Men det gick väldigt snabbt över och resten av dagen var helt lagom! Varken för varmt eller för kallt!

Vi hade jättetur att det inte var lika varmt som ett par veckor innan bröllopet, då det var över 30 grader!

Jo, det var ett ganska så stort bröllop! Ca 120 gäster!

Här är några bilder från bröllopet om du vill se!
    http://hem.passagen.min-ah/

Svar på tråden 23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!