• Min-Ah

23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!

23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!

Ja, så har det gått ett drygt halvår sedan man vandrade altargången fram med sin älskade!

Förra tråden är stängd, så här är ännu en ny!

Denna dag var ju en av de lyckligaste i mitt liv!

Tiden sedan dess har gått fort!
    Vardagen är tillbaka, men minnena finns ju kvar och kommer så att finnas i mitt hjärta i resten av mitt/vårt liv!

Hoppas att ni andra 23-juli-brudar mår bra!

• Svar på tråden 23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!
  • Cazy

Hej Min-Ah

Här är allt fortfarande bra. Har på börjat barnverkstan så vi får väl se om det blir en liten en snart=)

Först alla hjärtansdag som gift... mysigt=))

Hur går det för er?

• Min-Ah

Cazy!

Kul att få svar i tråden!
    Härligt att allt är bra med er!

Alla Hjärtans Dag är trevligt!
    Fast jag fick (som vanligt) inget av maken... Han är inte så "alert" när det gäller sådant (tyvärr! )

Fast man bör ju visa varandra kärlek varje dag i stället - Så varje dag kan få vara en form av "Alla Hj. Dag"!

Så nu är barnalstrandet i full gång för er, hi, hi!!
    Hoppas det ger resultat så ni snart får en liten kotte!

För vår del så väntar vi med barn...

Vi vill ju gärna hinna göra vår (efterlängtade) resa till mitt adoptivland, Sydkorea, först...

Tyvärr hinner vi inte göra denna resa i år heller...
    Dessutom så måste vi spara ihop lite mer pengar också! Är ju ganska så dyrt att resa till Korea.
    Inte som "vanliga" Asienresor (Thailand, Vietnam etc) dit man ju kan komma ganska så billigt.

En resa för två (vuxna) personer ToR kostar ca 17000-18000 kr och uppåt (bara själva flygresan - inget hotell eller så). Då ingår inte avbokningsskydd utan det tillkommer...

Man skall ju bo och äta där med. Och kanske göra någon/några "utflykter" runtom i trakten med...

Och så vill man ju kunna stanna där i kanske ca 3 veckor i all fall. Så man hinner med att "smälta allt"!

Min man har eget företag (inga anställda) och kan inte bara ge sig iväg när som helst...
    Ingen anställd finns ju som kan "hålla ställningarna" medan vi är borta.
    Så det kräver långt och noggrann förberedelse i företaget för att han skall kunna resa iväg utan att känna sig stressad över företaget medan vi är borta...
    Är ju inte kul om han bara "sitter som på nålar" hela tiden och "vill hem"!

Har inte varit i Sydkorea alls sedan jag kom hit som spädbarn 1975...
    Så det är ju en ganska stor och omfattande "grej" för mig!

• LeavesOfFortune

Hej!

Kul med ny tråd!
    Lovade ju att visa våra bilder från vår bröllopsresa till Nya Zeeland och har nu äntligen blivit färdig med att lägga upp bilderna på nätet. Hade över 1000 bilder att välja bland så det tog sin lilla tid...

• Min-Ah

Hej, LeavesOfFortune!

Nu har jag tittat på era bilder - både från bröllopet och från er resa! Jättekul att få se dem!

Ni var så jättefina på bröllopet!
    Helt sagolikt vackert det är på Nya Zeeland!
    Vilka fina byggnader och underbar natur!!
    Såg ut att vara en underbar resa!

Längtar till våren när det blir bättre väder och växtligheten "tar fart" på nytt igen!
    Vintern är inte "min" årstid, precis!

Ha det så bra!

• LeavesOfFortune

Min-Ah
    Håller helt och fullt med dig... Längtar också efter våren! Kul att du tyckte om våra bilder! Nya Zeeland är ett fantastiskt land, rekommenderar varmt ett besök! Men jag kan ju tänka mig att ett besök i Sydkorea lockat lite mer just nu.

• Blomman24

Hej hopp Sofia här är jag oxå nu.

Har tittat på BT emellanåt på jobbet men har inte kunnat svara där, men nu fick jag tummen ur....

Hoppas allt är bra. Jag tittar ofta på våra kort från den stora dagen och drömmer mej tillbaka. Det gick verkligen allt för fort.
    Man skulle vilja återuppleva den dagen någon gång.

Kram Sissi

• Min-Ah

Hej, Blomman24/Sissi!

Jo, man drömmer sig tillbaka när man tittar på bilderna! Önskar också att man hade kunna få återuppleva det hela, hi, hi!!
    Själva "dagen" gick så fort!

Hoppas allt är bra med er!

Kram / Sofia

• Likah

LeavesOfFortune:
    Förlåt att jag lånar er tråd, men jag måste fråga! Jag och min blivande har tänkt att åka till Nya Zeeland nästa vinter på bröllopsresa (gifter oss i sommar). Har du några bra tips på resebyrå, boende o.s.v? (Min pojkvän bodde där i 1,5 år för 10 år sedan) Tack på förhand!

Svar på tråden 23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!