• Min-Ah

23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!

23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!

Ja, så har det gått ett drygt halvår sedan man vandrade altargången fram med sin älskade!

Förra tråden är stängd, så här är ännu en ny!

Denna dag var ju en av de lyckligaste i mitt liv!

Tiden sedan dess har gått fort!
    Vardagen är tillbaka, men minnena finns ju kvar och kommer så att finnas i mitt hjärta i resten av mitt/vårt liv!

Hoppas att ni andra 23-juli-brudar mår bra!

• Svar på tråden 23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!
  • LeavesOfFortune

Min-Ah

Skulle väldigt gärna vilja åka till den grekiskt ö-världen. Har varit på Kreta för länge sedan men annars har inte jag rest så himla mycket heller på egen hand.
    Danmark förstås, (är ju nästan omöjligt att undvika när man har växt upp i Skåne... ) Annars har jag mest gjort resor i europa med olika orkestrar och körer jag har varit med i. Men då reser man ju inte på egen hand och så mycket ledig tid blir det ju inte precis... Men det blir nog till att ligga lite lågt med resorna framöver. Kan inte ta ledigt mer från jobbet just nu i alla fall.

Fast visserligen, min man och jag har redan börjat spara pengar för att kunna åka tillbaks till Nya Zeeland så snart som möjligt.

• Likah

LOF:
    Tack så jättemycket för alla tips! Jag ska spara tråden och diskutera dina idéer med min fästman, det verkar vara en bra lösning att bo på hostels. Och att inte boka ankomst och avresa till samma flygplats...
    Förstår att du älskar NZ, man kan inte låta bli att bli inspirerad av din berättelse!

• Min-Ah

LeavesOfFortune!

Ja, NZ låter verkligen helt underbart!
    Kul att läsa om er resa!

Kanske inte så dum tanke att kolla dit och hemresa även till Sydkorea hos olika resebolag för att få resan så billigt som möjligt...
    Skall kolla priser även enkel från de olika hållen!
    ToR med samma resebolag är ju dyrt, verkar det som!
    Under 17000 kr för två personer är det ju inte, tyvärr...

Att bo på vandrarhem etc är nog ingen dum idé!

• Min-Ah

LeavesOfFortune!
    Förhoppningsvis kanske vi kommer även till Grekiska övärlden någon gång framöver med!
    Där är ju så himla vackert också!
    Blev ju helt "frälst" när jag var där!

Likah!
    Hoppas också ni får en underbar resa till NZ!

• Min-Ah

Önskar jag vore stenrik, så vi slapp oroa oss för att det är så dyrt att resa!!

Verkar hamna på ca 17-18000 kr hur man än bär sig åt...

• LeavesOfFortune

Min-Ah

Önskar också att jag hade pengar till att göra alla resor man drömmer om... Men drömma kan man ju i alla fall!

Måste fråga en annan sak, såg längre upp i tråden att din man driver ett företag som tillverkar inspelningsutrustning. Heter hans företag möjligtvis någonting med Line ...? För i så fall så har min man köpt flera sådana mikrofoner, som han är supernöjd med. Han säger att han funderar på att köpa fler... Om det här stämmer så är världen bra liten ändå...

• LeavesOfFortune

Likah

Ingen orsak! Hjälper gärna till!
    Lycka till!

• Min-Ah

LeavesOfFortune!

Javisst - Min mans företag heter Line Audio Design!

Lite värld, ja, hihi!!

Jättekul att din man gillar mikarna!! Bra att få veta att han är nöjd

Jag sitter just nu (förutom att surfa på BT förstås, hahaha!! ) och hjälper till att montera kretskort till mikar och pre-amps...
    Brukar göra det när jag har lite tid över! har sportlov just nu (är fiollärare).

• Min-Ah

Drömma om mycket pengar och resor kan man ju alltid i alla fall!!

• Min-Ah

LeavesOfFortune!
    Så din man sysslar med musik och inspelning?
    Blev ju nyfiken !

Svar på tråden 23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!