• Likah

23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!

LeavesOfFortune:
    Förlåt att jag lånar er tråd, men jag måste fråga! Jag och min blivande har tänkt att åka till Nya Zeeland nästa vinter på bröllopsresa (gifter oss i sommar). Har du några bra tips på resebyrå, boende o.s.v? (Min pojkvän bodde där i 1,5 år för 10 år sedan) Tack på förhand!

• Likah

Min-Ah:
    22 juli. Du som har erfarenhet - var det dumt att gifta sig mitt i semestertider? Jag märker att det är svårt att få tag på frisör eftersom många stänger lördagar i juli... Och så är jag lite orolig för sminket, måste ha nåt som sitter toppenbra om det skulle vara värmebölja...

Ja, Nya Zeeland är ett drömresemål. Min fästman vill gärna tillbaks dit och det med mig, såklart Jag tycker naturen där verkar helt oslagbar!

• Likah

Just det, läste ditt tidigare inlägg om Korea. Tråkigt att det ska vara så dyrt! Men jag håller tummarna och hoppas verkligen att ni kommer iväg snaaaart...

Vi ska gifta oss på Marstrand. Jag är från västkusten, men min fästman är från Stockholm så jag flyttar upp. I nästan två års tid har vi bara setts ungefär tors-sön el mån (han kan jobba hemifrån ibland) så det ska bli så himla skönt att äntligen få ett gemensamt hem! Och att slippa resorna! Lite pirrigt bara att flytta från vänner och familj, men Stockholm är ju inte så långt bort!

Var gifte ni er och hur var vädret då? Hade ni ett stort bröllop?

• Likah

Åh, vilka fina bilder! Ni var jättefina och det såg ut att vara en härlig fest! Kul att se och grattis drygt ett halvår i efterskott

• Likah

LOF:
    Tack så jättemycket för alla tips! Jag ska spara tråden och diskutera dina idéer med min fästman, det verkar vara en bra lösning att bo på hostels. Och att inte boka ankomst och avresa till samma flygplats...
    Förstår att du älskar NZ, man kan inte låta bli att bli inspirerad av din berättelse!

Svar på tråden 23 juli 2005 - Ännu en ny tråd!