• Ulrica28

något är väldigt fel

Detta kanske inte passar in på samlevnad riktigt, men...jag skulle behöva en second opinion.
    Jag har i drygt två veckor haft symptom på urinvägsinfektion -men har tagit två urinprov för att se om det fanns några bakterier. Det fanns icke. Symptomen är sveda, täta trängningar, trötthet och allmän "hängighet". Har även kollat så att det inte är njurbäckeninfektion. Och har nu uteslutit klamydia - testet var negativt. Vad kan det vara då??
    Var orolig ett tag att det var ngn sorts vestibulit, men det gör inte ont att ha sex- det är bara jobbigt att hålla på mer än två minuter eftersom jag blir kissnödig hela tiden...

Har fått antibiotika för att se om det hela går över. Om det inte hälper får jag panik. Känner mig jätterädd att det här inte kommer att gå över, jag blir ju helt socialt handikappad av att behöva gå och kissa var tionde minut.

Kan minipiller ha något med det hela att göra? Någon som har ngn idé...? Går ju hos läkare men hon verkar inte veta riktigt vad det kan vara. F

Finns det någon medicin som í alla fall kan dämpa symptomen?

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden något är väldigt fel
  • pickolina

Ok, vill inte skrämma upp dig och jag minns inte alla detaljer men min mormor hade vad de trodde var urinvägsinflammation..det var cancer i urinblåsan..som tyvärr upptäcktes för sent...

• Ulrica28

Precis vad jag är rädd för...
    men läkaren verkar inte tro det och det jag har läst verkar inte stämma på mig. Det drabbar mest män, om det drabbar kvinnor är de oftast äldre. Och det första symptomet brukar vara blod i urinen.

Men om det är det så borde det väl synas på en röntgen?

• pickolina

Min mormor dog ganska ung, eller ja, hon var inte gammal i alla fall men självklart inte purung heller...

Jo det syns på röntgen, så om du röntgat och uteslutit det så är det ingen fara. Om det inte är röntgat så kanske din läkare kan skriva remiss för att göra det, så du slipper orosmomentet. Om ni nu inte hittar felet snart...

• pickolina

Vad du än gör så ge dig inte. Båda min morföräldrar dog pga feldiagnosering/felbehandling och min mamma har varit väldigt sjuk i två olika omgångar. Båda gångerna gick hon i flera år och läkarna visste varken ut eller in men mamma är finurlig och lyckades till slut, båda gångerna, räkna ut själv vad felet var och fick sedan slåss för att få den hjälp hon ville ha. När de väl lyssnade på henne och skickade henne till rätt expert så gick felet att behandlas efter många års onödigt lidande...

• pickolina

Innan de här två gångerna kunde hon dött pga fel diagnos hon oxå, precis som sina föräldrar.. Den rätta diagnosen ställdes precis i rätt tid, efter 20års felbehandling. Det var dock mera förståeligt för hon har en extremt ovanlig sjukdom som orsakade detta, en sjukdom som enbart experterna vet något om..

• Ulrica28

Tack för engagemanget Pickolina. Ska prata med läkaren igen på tisdag, om inte medicinen jag tar nu hjälper. Har en jättebra läkare som tur är, som brukar gå till botten med saker och ting.

• pickolina

Det är bra... Hoppas verkligen ni hittar felet.

• Brud -06

Hej ursäkta om jag lägger mig i men jag läste detta och undrar bar om du exempelvis testat att behandla dig mot svamp- kan orsaka dessa retningar!!! Bra med ex pevaryl depo både vagitorie och salva! Hoppas att det löser sig för dig och att du räffar en doktor som det känns bra med!

• pickolina

Ja just det. Tänkte jag inte på... Bra där!

• Brud -06

Kan vara en variant- ofta drabbas man även av svamp infektion under tiden man äter antibiotika, vilket jag gissar att du fått av din läkare. Kan var bra att i vilket fall vara bra att testa......

Svar på tråden något är väldigt fel