något är väldigt fel
Ok, vill inte skrämma upp dig och jag minns inte alla detaljer men min mormor hade vad de trodde var urinvägsinflammation..det var cancer i urinblåsan..som tyvärr upptäcktes för sent...
Ok, vill inte skrämma upp dig och jag minns inte alla detaljer men min mormor hade vad de trodde var urinvägsinflammation..det var cancer i urinblåsan..som tyvärr upptäcktes för sent...
Min mormor dog ganska ung, eller ja, hon var inte gammal i alla fall men självklart inte purung heller...
Jo det syns på röntgen, så om du röntgat och uteslutit det så är det ingen fara. Om det inte är röntgat så kanske din läkare kan skriva remiss för att göra det, så du slipper orosmomentet. Om ni nu inte hittar felet snart...
Vad du än gör så ge dig inte. Båda min morföräldrar dog pga feldiagnosering/felbehandling och min mamma har varit väldigt sjuk i två olika omgångar. Båda gångerna gick hon i flera år och läkarna visste varken ut eller in men mamma är finurlig och lyckades till slut, båda gångerna, räkna ut själv vad felet var och fick sedan slåss för att få den hjälp hon ville ha. När de väl lyssnade på henne och skickade henne till rätt expert så gick felet att behandlas efter många års onödigt lidande...
Innan de här två gångerna kunde hon dött pga fel diagnos hon oxå, precis som sina föräldrar.. Den rätta diagnosen ställdes precis i rätt tid, efter 20års felbehandling. Det var dock mera förståeligt för hon har en extremt ovanlig sjukdom som orsakade detta, en sjukdom som enbart experterna vet något om..
Det är bra... Hoppas verkligen ni hittar felet.
Ja just det. Tänkte jag inte på... Bra där!
Ja det är ju som du säger.. De symptomen fick jag sist jag hade svamp. Sveda och trängningar osv... Så det är ju en bra tanke och värt att testa.
Nu har du redan kollat det men jag vill ändå svara på din fråga om cystor på äggstockarna, vilket jag haft. Det märktes enbart på den fruktansvärda magsmärtan som skar som en kniv i magen som kunde komma precis när som helst...
Mina slemhinnor är oxå väldigt sköra men det beror inte på preventivmedel, jag har så naturligt bara vilket lett till MÅNGA svampinfektioner under åren...
Det råd min gynekolog gav mig var att smörja med vitt vaselin morgon och kväll.
Nu mera smörjer jag bara när jag känner att jag behöver, så att svampen inte ska få fäste och det fungerar varje gång...
De besvär jag får är inte de klassiska som klåda osv, det har jag aldrig haft.. Jag blir precis som du beskriver, konstant kissnödig och det bränner..
Minsta lilla jag känner att den brännande känslan börjar eller om jag känner mig onaturligt kissnödig, så som du beskriver, så smörjer jag med vitt vaselin och så vips försvinner det..
Detta är alltså förebyggande men det har fungerat bra för mig.
Förr hade jag svamp jämt...men sedan jag började med detta för massor av år sedan så har jag bara haft det en gång, efter jag haft sex fast jag inte var riktigt upphetsad. Då får man ju lätt svamp.
Jag har alltid gått med mina problem hos en gynekolog och de har aldrig sagt att mina symptom varit ovanliga... De har alltid gjort en undersökning för att se efter vad problemet varit. Har haft problem med både svamp och fel bakterieflora, vilket oxå ger jobbiga besvär.
När jag började få problem gick jag på mini-piller och då kollade man upp mina hormonnivåer. De var i väldig obalans och sådant ger en överkänslighet så jag fick välja om jag ville börja med vanliga p-piller eller östrogenbehandling. Jag valde p-piller.
Så dina mini-piller kanske kan vara lite av boven... Svårt att veta dock.
lill
Vissa upplever ju just sådana symptom av sitt preventivmedel och blir av med det när de slutar...
Själv är jag sjukskriven bla för depression sedan över 3år tillbaka. Under den tiden har jag testat att sluta/börja med p-piller/mini-piller, bytt flera gånger osv osv.. För min del har det inte alls påverkat min depression.
Det kan ju vara värt att testa för att se vilken grupp du tillhör.
Usch vad jobbigt! Hoppas verkligen att det löser sig för dig.
Ja jag har haft tur, jag har haft underbart stöd från läkare, psykologer, försäkringskassa och arbetsgivaren.
Det blir inte bra direkt av medicinen så ta det lugnt bara, det kan fortfarande vända... Stackare, lider med dig.