Inlägg från: strikeapose |Visa alla inlägg
  • strikeapose

något är väldigt fel

Har skrivit om liknande symptom i en annan tråd i samma forum. Men jag känner igen mig supermassor i din beskrivning.

Jag fick urinvägsinfektion nr1 i början av december o fick då en kur antibiotika o sedan var helvetet i gång. Big time. Kuren bet inte på bakterierna, så jag fick en till..och en till..och en till. Nu äter jag fjärde sortens anitibiotika o bakterierna vägrar dö. Jag förstår ingenting. UVI-strul har jag haft till och från genom åren men aldrig har det varit så här svårt att bli av med skiten.

Det jag reflekterar över när jag läser det du skriver är att du verkar ha haft turen att få träffa läkare som tar dig på allvar. Det har inte jag...Jag har mest haft telefonkontakt med läkare på VC som skrivit ut nya recept på fler antibiotikakurer. I går kväll mådde jag skit o besökte jourcentralen men blev lika risigt bemött, och hon flinade lite o sa "GUD vad du har många frågor....". No shit Einstein. Klart som fan jag har många frågor när jag varit risig i över två månader.

Blir livrädd när ni skriver om cancer o cystor. HUUU! Har försökt få tid hos gyn men det finns inga just nu, o kruxet är att jag åker på tre veckors semester nu i helgen. Min stora förhoppning är att solljus, värme och vila ska vara det som kurerar mig. Jag har nämligen gasat på för hårt under väldigt lång tid nu, så immunförsvaret funkar inte alls som det ska. Så jag HOPPAS kroppen kan självläka när jag får lugn o ro runt omkring mig.

Vad gäller diskussionerna om svamp så är min erfarenhet också att svampen kommer som ett brev på posten när jag äter antibiotika. Jag begär dock alltid att få Diflucan utskrivet (tabletter som tas som engångsdos)för Pevaryl o andra krämer som smörjs direkt på slemhinnorna kan vara direkt skadligt o enbart förvärra problem med irriterade slemhinnor och svamp.

Oj, nu blev det långt, och jag lånade dessutom din tråd till en del av mina egna problem. Men bra som sagt att du verkar få hjälp att utreda vad som är fel. Den här typen av problem är tyvärr ofta lågt prioriterade.

• strikeapose

Förresten, Ulrika. Det där med att du har alla symptom men att proverna inte ger ngt utslag - jag utgår från att läkarna skickat dina urinprov på odling? För det har hänt mig massor av gånger att det direkta provet inte visat ngt men att odling ändå har påvisat bakterier i urinen. Då ska de kunna skräddarsy medicineringen o direkt ge dig rätt sorts antibiotika, men jag är ju själv ett levande exempel på att de misslyckas med det också.

Det finns många olika trådar ang urinvägsproblem/svamp/vestibulit nu. Vore det inte enklare om vi alla skrev i samma tråd? Bara en tanke.

Svar på tråden något är väldigt fel