Inlägg från: EhjärtaK = sant |Visa alla inlägg
  • EhjärtaK = sant

något är väldigt fel

Känner precis igen mig i beskrivningen (täta urinträngningar samt sveda när jag kissar).

Problemen började för flera veckor sedan, men då hade jag även sveda/klåda i underlivet (långt in) och därför gick jag till en gynekolog som såg att det var svamp. Jag fick medicin mot detta, men svedan när jag kissar samt de täta urinträngningarna kvarstår så nu väntar jag på en remiss till VC för att kolla om det är UVI (ska komma vilken dag som helst).

Jag tycker det är lite konstigt det här med symptom för svampinfektion vs UVI. När man läser på informationssidor så verkar det ju vara ganska olika symptom, men min gynekolog utgick ju från början från att jag hade "bara" svamp trots de täta urinträngningarna samt svedan när jag kissade. Frågan är om det är vanligt att man får liknande symptom eller om det helt enkelt är så att det är vanligt att man får både svamp och UVI samtidigt?!

Nu är jag lite nojig för att jag ska få tillbaka svampen eftersom jag troligtvis kommer få antibiotika mot min misstänkta UVI *suck*.

Oj, vad långt det blev. Ville bara säga att du inte är ensam .

• EhjärtaK = sant

Har lämnat urinprov idag och fick svar på att det finns blod, ngn bakteri och kanske ngt som heter u-Nitrit i urinen. Känner mig totalförvirrad, har ingen aning om ifall det är normal uvi eller om det är ngt "farligt"?

Så jobbigt för jag msåte vänta ända till 13.00 innan min gynekolog har telefontid, och eftersom det är hon som har "betsällt" provtagningen så är det hon som bestämmer vad jag ska för behandling och skriver ut receptet. Vill ju veta NU *otålig*.

Ulrica28:
    hoppas verkligen att det ordnar sig för dig med!! Är ju så himla jobbigt att springa på toaletten hela tiden, det är ju inte alltid man har möjligheten....

• EhjärtaK = sant

Åh, vad skönt att du har fått en tid! Har som sagt full förståelse för att du inte vill vänta längre. Hoppas att han/hon hittar vad som är fel så att du kan få hjälp så fort som möjligt .

• EhjärtaK = sant

Uj, vilken läskig undersökning - vad duktig du var som klarade den!! Hoppas att medicinerna hjälper nu .

Jag har varit och hämtat ut penicillin, hoppas verkligen att det hjälper och att man inte får otrevliga biverkningar (t ex. svamp som jag precis blivit av med ).

• EhjärtaK = sant

Ulrica28:
    Åh, vad skönt att du börjar känna dig bättre! Förstår lättnaden över att det inte är något farligt. Hoppas att du blir helt bra snart!!! .
    Känner igen det där att man drar sig så himla länge för att gå till läkaren, men när man väl går dit så känner man sig ju så duktig .

För mig har det gått sådär. Fick en penicillinkur förra veckan som jag avslutade i går. Det har blivit mkt bättre, men är absolut inte helt borta . Måste gå ofta på toaletten för att det inte ska börja svida (vilket inte känns hållbart i längden), och sedan var jag dum nog att prova på sex igår och det gjorde ju inte saken bättre precis.... Idag missade jag telefontiden till läkaren, så jag får vänta ända till på måndag. Antar att det behövs ytterligare en penicillinkur, och nu är jag oroad att bakteritillväxten sätter fart igen då jag är utan penicillin några dagar. Men, men det är inget att göra - och framtiden får utvisa hur det går .

Svar på tråden något är väldigt fel