något är väldigt fel
Känner precis igen mig i beskrivningen (täta urinträngningar samt sveda när jag kissar).
Problemen började för flera veckor sedan, men då hade jag även sveda/klåda i underlivet (långt in) och därför gick jag till en gynekolog som såg att det var svamp. Jag fick medicin mot detta, men svedan när jag kissar samt de täta urinträngningarna kvarstår så nu väntar jag på en remiss till VC för att kolla om det är UVI (ska komma vilken dag som helst).
Jag tycker det är lite konstigt det här med symptom för svampinfektion vs UVI. När man läser på informationssidor så verkar det ju vara ganska olika symptom, men min gynekolog utgick ju från början från att jag hade "bara" svamp trots de täta urinträngningarna samt svedan när jag kissade. Frågan är om det är vanligt att man får liknande symptom eller om det helt enkelt är så att det är vanligt att man får både svamp och UVI samtidigt?!
Nu är jag lite nojig för att jag ska få tillbaka svampen eftersom jag troligtvis kommer få antibiotika mot min misstänkta UVI *suck*.
Oj, vad långt det blev. Ville bara säga att du inte är ensam .