• Ellte

Ang "reklamfritt" på forumet.....

Jag förstår inte heller vad problemet är :?

Sexan säger "Privatpersoner får gärna lämna tips och länkar till företag som kan vara till hjälp för andra medverkande. Tips måste vara oberoende,"

Och sjuan säger "Reklam defineras i dessa regler som främjande av tjänster eller produkter (...)där man har någon nära koppling till det som skrivs"

Solklart :D

• Ellte

Äh, lite får man väl tänka själv också eller? Fast det är klart, vill du tolka det som att man inte får lov att prata om något företag man nånsin hört talas om är det ditt problem ;)
    Om du tycker det är en nära koppling att ha fått ett leende från en expedit du gett pengar så...tja... :D

Det är ju snarare det omvända som är problemet (alltså de som inte tolkar reglerna så hårt som du gör ;)) Folk som rekommenderar sig själva som sångerskor, kortmakare och fotografer eller butiker som går in under falskt namn och rekommenderar sin egen webshop (JA, det har hänt här på BT!).

Om folk bara är ärliga och använder hjärnan ÄR det inga problem...faktiskt :)

• Ellte

Sorry, det där var såklart till "Next"!

• Ellte

Next: Nja...det står att som reklam räknas tips där man har en "nära koppling" till företaget... Ja, jag tyckte också jättemycket om tanten som sydde min klänning och vi träffades många gånger den våren men inte tusan är det en "nära koppling" :D

Men som sagt, vill man att det ska vara krångligt kan man göra det askrångligt. Tror dock inte att det gynnar någon så varför inte hålla det lätt?

Svar på tråden Ang "reklamfritt" på forumet.....