• ninonica

hur ofta...?

utvandraren
    Hos oss blir det snarare en gång per månad, ibland går det ännu längre tid emellan. Helt plötsligt lyckades vi få till det två dagar i rad, men nu har jag feber och rejäl huvudvärk så det kommer nog dröja några dagar. Tycker faktiskt inte att sexet är SÅ himla viktigt. Det finns mycket annat i ett förhållande som jag värderar högre.

• ninonica

Pickolina: Det där med att vara dötrött på jobbet någon gång då och då funkar faktiskt inte för alla. Det beror ju på vilket typ av jobb man har. Jag vill aldrig hamna i en situation där jag gör ett misstag på mitt jobb pga trötthet (som beror på att jag hade sex med min partner fast jag visste att jag behövde sova för att orka jobba). Mitt jobb är för ansvarsfullt för att jag ska kunna prioritera mitt sexliv på det sättet.

I övrigt håller jag dock med dig...

• ninonica

Nightingale:
    Själv är jag sjuksköterska på en neonatalavdelning. Med våra små sköra patienter kan ett misstag leda till mycket värre saker än avstängning.

Förstår även det där med schemats påverkan på sexlivet. Jag jobbar natt 21.15-7.15. Min man jobbar 9.50-19.10 på vardagar, kortare pass på helgerna. Eftersom jag jobbar natt så har jag ju ganska många lediga dagar, men tyvärr lyckas vi sällan vara lediga samtidigt. Min man är oerhört trött om han blir väckt när jag kommer hem, så det är inte tal om att ha sex då. Själv har jag sömnproblem så jag är trött för det mesta. Att jag jobbar natt gör att vi har totalt olika dygnsrytm. Så vi har sex rätt sällan, vilket är något vi har accepterat just nu.

• ninonica

pickolina:
    Just nu känns inte sex så viktigt. Men jag hoppas på att min man hittar ett jobb han trivs bättre med, och att jag blir piggare och mår bättre. Då kommer nog sexlivet förbättras av bara farten.

Svar på tråden hur ofta...?