• utvandraren

hur ofta...?

Undrar bara om alla har det så fantastiskt under täcket som jag tror..?
    I mitt liv finns det aldrig tid.. Han har så mkt att göra och jobbar ofta sent. Tycker det är super trist när att intimiteten blivit nedprioriterad så till den milda grad. Vi har ett bra samliv när vi väl får timingen till att funka, men det blir inte ofta... _högst_ en gång/v och då är förväntningarna stora, vill jag lova. Vill ju att det ska ske spontant! Suck!
    Är det någon som känner igen sig?
    Tycker det är en viktig ingridiens, så jag blir deppig av att det är en issue.
    Dubbel suck! Snälla dela med er med era tankar om detta! Mvh K

• Svar på tråden hur ofta...?
  • Iollo

Jag tror personligen att omkring 1-2 ggr/vecka är rätt normalt i ett stabilt förhållande, åtminstone verkar det så när man läser diverse "kärleksspalter" i kvällstidningar där olika "sex-experter" uttalar sig.

För egen del brukar det bli sisådär 1½ gång per vecka eller 75 ggr på ett år.

• ninonica

utvandraren
    Hos oss blir det snarare en gång per månad, ibland går det ännu längre tid emellan. Helt plötsligt lyckades vi få till det två dagar i rad, men nu har jag feber och rejäl huvudvärk så det kommer nog dröja några dagar. Tycker faktiskt inte att sexet är SÅ himla viktigt. Det finns mycket annat i ett förhållande som jag värderar högre.

• aircondition

Jag tycker det går väääldigt i vågor. Med barn, sena arbetstider kan det vara svårt att få till det. Det jag känner är viktigt, som vi båda tycker är viktigt är att när det blir, så är det så himla bra!

• tvillingsjäl

Jag tycker att 1-2 gånger är högst normalt om båda två känner samma sak! Det är ju jobbigare om man har en partner som vill oftare än en själv, det är lätt att få ångest och skuldkänslor. Sen håller jag med om att det går i vågor..

• Carlssons pling

Såhär har vi det;
    I början så ville vi lika ofta.

Sen ville jag oftare än vad han ville, och det blev jobbigt ett tag.

Sen ville jag lika sällan som han = fungerade hyfsat bra.

Nu går det ca 1-2 veckor emellan, men båda är lika sugna!

• Meddelande borttaget
  • missQ

Här är det olika. Ibland blir det ett par gånger på en vecka, ibland kan de gå en månad mellan gångerna. Tycker inte att vi har ett speciellt kasst sexliv heller...

• Nilo

Usch. Ordet "normalt" borde förbjudas i spalter och forum angående sex. Man får sån himla prestationsångest...
    1-2 Gånger /vecka tycker jag är MYCKET.

• Glädjebruden

Det finns inget som är "normalt" utan sex skall vara något fint mellan två personer som tycker om varandra. Det får liksom komma som det kommer, inget man skall planera, räkna eller haka upp sig på. Det viktigaste är att man vet var man har varandra och att man njuter när det väl kommer till kritan, oavsett om det är 4 gånger i veckan eller 4 gånger i månaden!

Kram till Er alla!!!

• utvandraren

Ok, 1ggn/v var nog att skryta på oss. snarare 2-3ggr/månad. Men det som är tirst är liksom att det blir "Jaha, då har vi ledigt och nu var det länge sen, då har vi 6" alltså ingen spontanitet och romans. Vi har det jättebra ihop annars men jag saknar att känna mig åtrådd. Om ni förstår!? Sedan har vi ju perioder som alla andra med antingen 6 stopp eller massa 6, men så fort vi trillar ur tempot så dör det liksom.... Kanske jag ska skaffa raffsett...

Svar på tråden hur ofta...?