• utvandraren

hur ofta...?

Undrar bara om alla har det så fantastiskt under täcket som jag tror..?
    I mitt liv finns det aldrig tid.. Han har så mkt att göra och jobbar ofta sent. Tycker det är super trist när att intimiteten blivit nedprioriterad så till den milda grad. Vi har ett bra samliv när vi väl får timingen till att funka, men det blir inte ofta... _högst_ en gång/v och då är förväntningarna stora, vill jag lova. Vill ju att det ska ske spontant! Suck!
    Är det någon som känner igen sig?
    Tycker det är en viktig ingridiens, så jag blir deppig av att det är en issue.
    Dubbel suck! Snälla dela med er med era tankar om detta! Mvh K

• Svar på tråden hur ofta...?
  • ninonica

Pickolina: Det där med att vara dötrött på jobbet någon gång då och då funkar faktiskt inte för alla. Det beror ju på vilket typ av jobb man har. Jag vill aldrig hamna i en situation där jag gör ett misstag på mitt jobb pga trötthet (som beror på att jag hade sex med min partner fast jag visste att jag behövde sova för att orka jobba). Mitt jobb är för ansvarsfullt för att jag ska kunna prioritera mitt sexliv på det sättet.

I övrigt håller jag dock med dig...

• pickolina

Sims

Vad trist.. Jag tror att sådana problem är mer svårlösta faktiskt. :( Knepigt när man har olika sexdrift och olika värderingar.. Det är nog något jag är mer rädd för än andra saken som kan komma ivägen för sexlivet. Jag har haft turen hittills att bara träffa killar som stått på samm nivå som mig och då går allt att lösa men står man inte på samma nivå blir det ju genast mycket mer komplicerat.

ninonica

Nej jag håller helt å hållet med dig, visst finns det undantag och jag hoppas att de som har sådana arbeten tänker precis som du gör..

Jag tror dock att det är extremt ovanligt med par där allt är emot dem, tex aldrig lediga samtidigt, jobbar olika skift, båda har så ansvarsfulla arbeten att ingen någonsin kan missa lite sömn osv osv... I de fallen förstår jag om de får problem som är svåra att komma runt men i allmänhet tror jag det oftast handlar om att inställningen kommer i vägen för lösningen.

Visst finns det faktorer som gör situationen mer eller mindre lättlöst men det viktigaste är oftast hur ens egen inställning är och hur man hanterar dessa situationer..hur avgörande man själv gör denna faktor.

Jag inser dock självklart att det finns undantag och att en lösning inte fungerar för alla och det är därför inställningen och ens egen uppfinninsrikedom är så viktig för att hitta den lösning som fungerar för just den situation som man befinner sig i just med denna partner.

Går det inte så går det inte men jag tror att många inte ens ser möjligheterna utan bara problemen och accepterar situationen som den är utan att ens försöka hitta en alternativ lösning.

• pickolina

OJ vad långa mina inlägg blir.. *hihi* Har för mkt i huvudet som jag inte vet hur jag ska uttrycka. :D

• Nightingale

Pickolina

Väcka honom?? Jag jobbar 7-17, han jobbar 16,30-03?

Då skulle jag alltså väcka honom vid sex då för att ha sex?? Innan jag går till jobbet? Det skulle aldrig fungera, min sambo är det mest morgontrötta som finns i denna värld. Jag försökte förföra honom häromdagen när vi var lediga, kl 11. Men det gick INTE han fattade knappt vart han var, så trött var han, även fast halva dagen gått (enligt mig, som är morgonpigg).
    Visst har vi haft sex mitt i natten, när han kommit hem, men då får han somna nöjd medans jag får vara trött i flera dagar efteråt! Hade jag inte haft svårt att somna om hade vi haft sex varenda natt, jag lovar . Men det fungerar tyvärr inte...

Vi vet att vi har ett torftigt sexliv pga våra arbetstider, och båda vill mer, men det GÅR ju inte!!
    Jag ska börja plugga till hösten och sambon söker nya jobb, så vi ser ändå detta som något tillfälligt.

• Nightingale

ninoncia

håller med dig, att vara trött en HEL dag på jobbet, för att ha 15 min sex, det funkar kanske ibland, men i mitt fall kan det resultera i ett misstag = anmälan = avstängning och gah, vad vet jag.

(sjuksköterska på akuten)

• ninonica

Nightingale:
    Själv är jag sjuksköterska på en neonatalavdelning. Med våra små sköra patienter kan ett misstag leda till mycket värre saker än avstängning.

Förstår även det där med schemats påverkan på sexlivet. Jag jobbar natt 21.15-7.15. Min man jobbar 9.50-19.10 på vardagar, kortare pass på helgerna. Eftersom jag jobbar natt så har jag ju ganska många lediga dagar, men tyvärr lyckas vi sällan vara lediga samtidigt. Min man är oerhört trött om han blir väckt när jag kommer hem, så det är inte tal om att ha sex då. Själv har jag sömnproblem så jag är trött för det mesta. Att jag jobbar natt gör att vi har totalt olika dygnsrytm. Så vi har sex rätt sällan, vilket är något vi har accepterat just nu.

• pickolina

Nightingale + ninonica

Bökigt! Förstår att ni har lite knepiga situationer då... :(
    Hoppas ni hittar ett sätt att hålla igång lågan ändå och/eller kanske ändra situationen i framtiden, som Nightingale var inne på...

• ninonica

pickolina:
    Just nu känns inte sex så viktigt. Men jag hoppas på att min man hittar ett jobb han trivs bättre med, och att jag blir piggare och mår bättre. Då kommer nog sexlivet förbättras av bara farten.

• pickolina

ninonica

Förstår..så kan det vara ibland... I mina förhållanden har sex alltid varit den viktigaste ingridiensen men så har de ju inte hållt heller.. *s*
    Jag har en väldigt stark sexdrift men pga en långvarig depression så har det varit lite "si och så" med det...så jag förstår, man är inte alltid på topp och det är ju OK... Så länge man är nöjd med det man har så är ju allt bara bra. Det är ju om man är missnöjd man måste försöka ändra på situationen och inte bara acceptera läget som det är...

Sedan tror jag dock att många (lång ifrån alla) lätt faller i rutin och slentrian när det gäller just sex och intimitet och om de ansträngde sig och jobbade på det så skulle nog både förhållandet och individen vara lyckligare... Det är min tro men allt är ju relativt med tanke på att sex och intimitet är olika viktigt för olika människor osv... En del kanske inte ens gillar sex, en del älskar det och vill ha det jämt, en del älskar det men vill inte ha det jämt, en del vill ha romantik, en del vill ha en blandning och en del vill bara ha spänning osv osv... Det viktigaste är ju att man är lycklig i det man själv har. :D

• Meddelande borttaget
Svar på tråden hur ofta...?