• utvandraren

hur ofta...?

Undrar bara om alla har det så fantastiskt under täcket som jag tror..?
    I mitt liv finns det aldrig tid.. Han har så mkt att göra och jobbar ofta sent. Tycker det är super trist när att intimiteten blivit nedprioriterad så till den milda grad. Vi har ett bra samliv när vi väl får timingen till att funka, men det blir inte ofta... _högst_ en gång/v och då är förväntningarna stora, vill jag lova. Vill ju att det ska ske spontant! Suck!
    Är det någon som känner igen sig?
    Tycker det är en viktig ingridiens, så jag blir deppig av att det är en issue.
    Dubbel suck! Snälla dela med er med era tankar om detta! Mvh K

• Svar på tråden hur ofta...?
  • Poker 4 Life

Håller med Glädjebruden! Oavsett om man har sex en gång i månaden eller 4 gånger i veckan är det "normalt" om båda trivs med det! Har man mycket runt omkring sig som t.ex. skola, jobb, barn försvinner ibland tyvärr lite av den där spontaniteten, men därmed inte sagt att man inte kan hitta den! Till exempel kan man laga en lite "lyxig" middag om man slutar tidigare än honom på jobbet, eller varför inte på en ledig dag? Kanske även servera lite läckert i sexiga underkläder eller så Eller varför inte mysa till sovrummet lite, med en massa ljus och blomblad osv? Eller ordna ett mysigt skumbad med skumpa?

Vad jag vill ha sagt är bara att man kan bryta slentrianen lite ibland, lite spontant, så man inte alltid lever efter "vi gör det på lördag". Det funkade för oss!

Har dock haft ett förhållande en gång där jag ville ha ex oftare än vad han ville... Det var jobbigt däremot. Dock var det inte därför det tog slut

• MK83

Normalt är helt fel ord att använda. Det gäller ju bara att hitta en människa med samma lust som en själv!

Jag trodde i hela mitt (sex-)liv (8 år) att jag aldrig någonsin skulle hitta någon som var som jag...för ett år sen så har jag äntligen hittat honom och i vårat förhållande prioriterar _VI_ sex mer än något annat. Vilket båda vill!

Jag har i hela mitt liv fått känna mig "onormal" pga. min sexlust, men nu när man äntligen har den människa bredvid sig som är likadan känns det inte alls så längre!

Så mitt råd till alla: S*it i vad alla andra gör och säger!!!

• Carma

Poker, blev ni aldrig tillsammans igen??
    Jag kommer ihåg dina långa inlägg om hur mkt du älskade osv, dvs om det var du där för ca 2 år sen ;)

• Poker 4 Life

Carma, du måste tänka på någon annan "poker" ;) Jag är nyreggad här! Men jag och min sambo älskar också väldigt mycket *ler*

• Jazzie

Jag tycker det är mkt skönare efter ett lite längre uppehåll på ca 2 veckor eller 1 månad.
    Både ja och min man har så mkt annat att tänka på, så sex är inget vi måste ha flera ggr i veckan. De får liksom komma av sig själv. Ibland kan det vara 1 gång i veckan(men de är sällan) medan andra ggr 1-2 ggr i månaden. Kan även tillägga att vi varit gifta i 6 år och prioriterar mer att ligga i varandras armar o mysa framför tv:n o känna varandras närhet än att ha sex.

• 79aras

Jag tror inte man ska ha så stora förväntningar och göra det till en "stor grej" när man har sex. Måste bli prestationsångest.

När jag läste inläggen och tänkte igenom hur vi funkade så slog det mig att vi e ganska inrutade ändå....

Myssex med hela "kittet" brukar det bli på fredag å lördag :)
    Sen har vi två små barn och kan inte vara sådär superspontana längre så det blir lite snabbisar medan barnen kollar på bolibompa eller så där ;)
    Räknar man snabbisarna så blir det en 5 ggr i veckan.

Min poäng var lite att att släppa kraven...ha lite spontana snabbisar då å då för att det är kul. Det behöver kanske inte vara maxresultat varje gång!!??

Sen e vi ju alla olika men eftersom du, TS, tycker att det är en viktig ingrediens (liksom jag) ville jag bara komma med lite råd.

Lycka till. Kram

• hanch

tror inte det finns varken normalt eller onormalt vad kommer till sex/intimitet i ettförhållande. Vi är alla så otroligt olika och har olika behov. Försök att njuta av de stunder ni har tillsammans och ha inte allt för stora förväntningar, ni kanske bara är inne i en fas,något som många går igenom. Vi kan ha perioder när vi inte har sex på ett par veckor och perioder då vi har sex flera gånger om dagen. Det viktiga är att ni mår bra.

oroa dig inte i onödan.

• Victory

jag kan hålla med om att tidsbrist är en faktor som påverkar vårt sexliv. Vi har inga barn men vi har helt olika arbetstider och har svårt att få tid till sex. Vi gör det allt mellan två gånger per vecka till en gågn per månad, oftast det senare. Men vi är ungefär på samma våglängd (d.v.s. vill lika ofta) så det är inget problem. Och när vi väl har sex är det jättebra!

Vi har också enats om att man måste få säga nej om man inte känner för det, så ibland vill den ena men det blir inget för att den andra inte vill.

• pickolina

Vill du ha spontanitet??? Vad är det som hindrar dig???

Det handlar om vilken inställning man har.. Den kommer inte gåendes av sig själv utan är något man aktivt måste jobba på, anstränga sig lite för att hålla igång...

I mina relationer har alltid sex och just spontanitet varit de viktigaste ingridienserna..

Faller man in i vardagsrutinen och spontaniteten försvinner och tiden inte tycks finna, ja då måste man aktivt göra något åt saken..det fixar sig inte av sig själv bara för att viljan och önskan om det finns där... ;)

• pickolina

Spontana snabbisar hinner man alltid med i princip när som helst och det håller igång sexlivet och intimiteten... ;)

Andra saker kan vara att skicka lite sexiga/porriga sms eller mail till varandra osv... För att egga upp varandra och hålla lågan igång...

Det finns alltid tid om viljan finns!

Svar på tråden hur ofta...?