• pickolina

hur ofta...?

Vill du ha spontanitet??? Vad är det som hindrar dig???

Det handlar om vilken inställning man har.. Den kommer inte gåendes av sig själv utan är något man aktivt måste jobba på, anstränga sig lite för att hålla igång...

I mina relationer har alltid sex och just spontanitet varit de viktigaste ingridienserna..

Faller man in i vardagsrutinen och spontaniteten försvinner och tiden inte tycks finna, ja då måste man aktivt göra något åt saken..det fixar sig inte av sig själv bara för att viljan och önskan om det finns där... ;)

• pickolina

Spontana snabbisar hinner man alltid med i princip när som helst och det håller igång sexlivet och intimiteten... ;)

Andra saker kan vara att skicka lite sexiga/porriga sms eller mail till varandra osv... För att egga upp varandra och hålla lågan igång...

Det finns alltid tid om viljan finns!

• pickolina

Inte för att vara otrevlig men vad har olika scheman med saken att göra??? Missförstå mig inte nu, klart att det går ut över livet och tiden tillsammans på alla sätt och vis men uppskattning, sexuella inviter för att hålla lågan uppe och anbbisar osv hinner man faktiskt med om man verkligen vill, om man anstränger sig lite... Sedan får man självklart se till att planera in ledig tid tillsammans som ni gjorde nu för att kunna umgås och ha mer tid för sex å varandra....

Hur som helst, kanon att ni pratat ut och är på samma nivå och hittat ert sätt att tackla situationen. Det är det enda som är viktigt! :) *håller tummen* ;) *hihi*

• pickolina

Nightingale

Slutade du läsa inlägget efter den meningen eller????

Detta skrev jag:

"Missförstå mig inte nu, klart att det går ut över livet och tiden tillsammans på alla sätt och vis men uppskattning, sexuella inviter för att hålla lågan uppe och anbbisar osv hinner man faktiskt med om man verkligen vill, om man anstränger sig lite... Sedan får man självklart se till att planera in ledig tid tillsammans som ni gjorde nu för att kunna umgås och ha mer tid för sex å varandra...."

Ett ex. är tex att skicka sms eller lämna små lappar till varandra osv osv... Små inviter för att hålla lågan uppe... Sådant betyder ofta lika mkt som själva sexet och kanske tom ännu mer om man har lite tid för sex och varandra pga sina scheman. Jag pratar om att spontanitet och intimitet och de bitarna är lika viktiga som själva sexakten, speciellt om man har brist på tid.

Om man bara räknar helseriösa timmeslånga sexakter som sex, ja då kan jag förstå att man kanske aldrig har tid för varandra om man har olika scheman men usch vilket trist sett att se på saken... Om man inte har mer fantasi än så får man nog skylla sig själv att sexlivet är vad det är...

Allt går om man bara vill...

Sedan måste man självklart börja prioritera och planera för att få lite mer "kvalitetstid" för varandra, så som TS och hennes sambo gjorde efter de pratat ut....

Allt handlar om vilken inställning man har..!

PS Du kan inte somna om ifall han väcker dig för sex, nej man har han problem att somna om ifall du väcker honom istället då?.. ;) DS

• pickolina

Vad jag menar är alltså, om du inte förstod det, att man självklart påverkas av sådana saker som olika scheman osv men att man inte ska använda det som en ursäkt..det finns alltid lösningar.. Man får tänka lite "outside the box" bara, inte tycka att det bara finns EN lösning och får man inte till det ja då ger man upp... Man måste se lösningarna istället för problemen.

Så, man kanske inte har lika mkt tid för varandra som alla andra, ja men då får man anpassa sig efter det och göra det bästa man kan under omständigheterna...

Sedan är det ju upp till var och en självklart. Jag bryr mig inte ett dugg om ett par tycker att de inte har tid för sex och därför inte har något vidare sexliv men det här handlade om att personerna inte var helt nöjda med sitationen och då tycker jag att man får börja tänka ut lite olika sätt att lösa situationen och inte bara säga helt handfallen "vi har inte tid"...

Ursäkter kommer man ingen vart med (även om det är sanningen), lösning kommer man dock långt med... Å självklart inse att det ofta handlar om att kompromissa lite... OK, man kanske inte har tid att ha sex just precis då man skulle vilja men att då få ett sexigt och/eller uppskattande meddelande från sin partner kan väl kanske vara tillräckligt för att hålla lågan och intimiteten igång... Eller???

Så tycker i alla fall jag... :) Uppenbarligen! *hehe*

• pickolina

Jo, en sak till..sedan ska jag vara tyst ett tag. Lovar! ;)

Att vara döötrött på jobbet dagen efter... Det är självklart inget man orkar varje dag men någon gång ibl då och då är väl ändå inget problem. Det överöever man, OM man vill...

Jag vet hur många ggr som helst som jag, killen jag dejtat eller någon kollega varit helt död pga att deras partner hållt dem vakna och de knappt fått en blund sömn men leendet på läpparna skvallrar alltid om att de är rätt nöjda med det... För i det fallet brukar partnern och sexlivet ha prioritet och då jobbar vi ändå 10-12h pass.

Så även där handlar det ju om vilja och prioriteringar...

• pickolina

Sims

Ja då är det kanske värre... :(
    Jag var tidigare i en relation där vi jobbade om varandra hela tiden. Vi var alltså aldrig lediga samtidigt, inte en enda dag i veckan... Å eftersom vi jobbade långa skift (något kortare på helgerna) så hade vi i princip bara nätterna tillsammans eller om någon av oss tog ledigt.. Då blev det ju så att man fick offra sömnen för sexlivet men eftersom vi hade samma inställning och samma prioriteringar så var det aldrig ett problem.

Om kommunikationen och/eller prioriteringarna är olika så kan det självklart bli ett svårlöst problem...

Därför tyckte jag det var så härligt att följa TS. Efter att hon fått ventilera sig här (vilket man behöver få göra) så tog hon tag i problemet och killen lyssnade och sedan löste det tillsammans... Precis som det ska (borde) vara tycker jag... :)

• pickolina

Sims

Vad trist.. Jag tror att sådana problem är mer svårlösta faktiskt. :( Knepigt när man har olika sexdrift och olika värderingar.. Det är nog något jag är mer rädd för än andra saken som kan komma ivägen för sexlivet. Jag har haft turen hittills att bara träffa killar som stått på samm nivå som mig och då går allt att lösa men står man inte på samma nivå blir det ju genast mycket mer komplicerat.

ninonica

Nej jag håller helt å hållet med dig, visst finns det undantag och jag hoppas att de som har sådana arbeten tänker precis som du gör..

Jag tror dock att det är extremt ovanligt med par där allt är emot dem, tex aldrig lediga samtidigt, jobbar olika skift, båda har så ansvarsfulla arbeten att ingen någonsin kan missa lite sömn osv osv... I de fallen förstår jag om de får problem som är svåra att komma runt men i allmänhet tror jag det oftast handlar om att inställningen kommer i vägen för lösningen.

Visst finns det faktorer som gör situationen mer eller mindre lättlöst men det viktigaste är oftast hur ens egen inställning är och hur man hanterar dessa situationer..hur avgörande man själv gör denna faktor.

Jag inser dock självklart att det finns undantag och att en lösning inte fungerar för alla och det är därför inställningen och ens egen uppfinninsrikedom är så viktig för att hitta den lösning som fungerar för just den situation som man befinner sig i just med denna partner.

Går det inte så går det inte men jag tror att många inte ens ser möjligheterna utan bara problemen och accepterar situationen som den är utan att ens försöka hitta en alternativ lösning.

• pickolina

OJ vad långa mina inlägg blir.. *hihi* Har för mkt i huvudet som jag inte vet hur jag ska uttrycka. :D

• pickolina

Nightingale + ninonica

Bökigt! Förstår att ni har lite knepiga situationer då... :(
    Hoppas ni hittar ett sätt att hålla igång lågan ändå och/eller kanske ändra situationen i framtiden, som Nightingale var inne på...

Svar på tråden hur ofta...?