• JAS

Hur förbereder ni er inför beach 2006?

Kan inte låta bli att skriva i denna tråd. Jättebra med motionspass, men för att minska i vikt bör man motionera sammanlagt 1 timma per dag. Att utesluta eller minska på kolhydraterna är väl inte alls bra då kolhydrater ger kroppen energi och framförallt håller järnan i trim så att vi inte blir trötta osv. Var har den hederliga tallriksmodellen tagit vägen? Själv motionerar jag mer och kan på så sätt unna mig lite godsaker och tallriksmodellen fungerar perfekt. Har ju nått min idealvikt. Så jag ser verkligen fram emot beach 2006

• JAS

Fast det går under proteiner under matpyramiden.

• JAS

Detaljerat näringsinnehåll per 100g Visa näringsinnehåll för: Färskost fett 4 % Keso-- Visa samtliga --
    Färskost fett 4 % Keso (Källa: Livsmedelsverkets livsmedelsdatabas, version 04.1)
    Energi: 92.7kcal/387.7kJ
    Vatten: 80.4g
    Protein: 12g
    Fett: 4g varav mättat: 2.66g, enkelomättat: 0.92g, fleromättat: 0.08g, kolesterol: 13mg
    Kolhydrater: 2.1g, varav sockerarter: 1.7g
    Fibrer: 0g
    Vattenlösl. vitaminer: Folat: 12mcg, Niacin: 0.12mg, B2: 0.15mg, B1: 0.04mg, B6: 0.026mg, B12: 0.6mcg
    Fettlösl. vitaminer: D: 0.03mcg, Retinol (A-vit): 33mcg, Karoten (A-vit): 19mcg, Alfa-tokoferol (E-vit): 0.092mg
    Mineraler: Fosfor: 130mg, Järn: 0.1mg, Kalcium: 60mg, Kalium: 70mg, Magnesium: 6.2mg, Natrium: 340mg, Selen: 4mcg, Zink: 0.4mg

Så visst innehåller det kolhydrater men vegetarianer brukar använda keso i matlagningen för att ersätta proteinet som finns i t ex kött.

• JAS

Ja det är just det som man vill, få berätta om hur man lyckats med att gå ner i vikt Jag har gått ner 35 kg med tallriksmodellens hjälp och livet är superhärligt. Därför blir jag en aning "upphetsad" av att förmedla mina kunskaper. Jag vet ju att det finns så många som varit i samma situation som jag och om jag kan hjälpa dem så är ju det härligt.
    Lycka till kära ni, hur ni nu än gör

Svar på tråden Hur förbereder ni er inför beach 2006?