• JAKF

Hur förbereder ni er inför beach 2006?

Det här är en tråd lite i "Snyggaste tjejen i klassen look"-stil.
    Men jag tänkte mer inrikta mig på kroppen. =)

Tänkte höra om ni börjat fundera över hur ni ska se som bäst ut i sommar?
    Fin form, fantastisk hud, "inga skavanker"...;)

Träning? Behandlingar av något slag?

Få höra nu! =)

• Svar på tråden Hur förbereder ni er inför beach 2006?
  • spöket laban

träning som vanligt ca 3-4 pass i veckan, fast öka konditionsträningen, mer promenader på kvällarna och byta ut glassen i frysen mot piggelin (lite mindre fett lika mycket socker) detta brukar räcka för mig för att komma i form...

• jocelyn

Jag föredrar klippa framför beach, så jag är nöjd som det är. :)
    Skämt åsido, jag kör med yoga hemma och brukar använda brun utan sol så man slipper se ut som "vandrande liket". Vad gäller huden så är det solskydd som gäller, peeling och mycket fukt. Ingen bränd röd hud för min del. Hellre fuskbränna.

• linkita

Hej!
    Tänker börja åter igen gå till jobbet vilket tar en timme. och tänka på kosten genom att inte äta kolhudrater till varje måltid och försöka minska på godsakerna:) Är dock ny op, Op mig för 8 dagar sen och får nog vänta ett par dagar till så att jag orkar gå så lång sträcka.

• JAS

Kan inte låta bli att skriva i denna tråd. Jättebra med motionspass, men för att minska i vikt bör man motionera sammanlagt 1 timma per dag. Att utesluta eller minska på kolhydraterna är väl inte alls bra då kolhydrater ger kroppen energi och framförallt håller järnan i trim så att vi inte blir trötta osv. Var har den hederliga tallriksmodellen tagit vägen? Själv motionerar jag mer och kan på så sätt unna mig lite godsaker och tallriksmodellen fungerar perfekt. Har ju nått min idealvikt. Så jag ser verkligen fram emot beach 2006

• linkita

Hej!
    Att gå till jobbet på månarna som tar en timme fem dagar i v uteslutar inte att jag inte går dagarna jag är ledig men då kanske inte så tidigt på morgonen! Att äta kolhydrater är viktigt men behövs inte till varje måltid i form av ris, potatis, pasta utan kan erkättas av tex grönsaker som också innehåller kolhydrater eller så kan man ta en klick keso tex...
    Vet vad jag pratar om, har gått ner 10 kilo på detta sätt och är mycker medveten om vitaminer m.m.

• linkita

Keso innehåller ochså kolhydrater

• JAS

Fast det går under proteiner under matpyramiden.

• JAS

Detaljerat näringsinnehåll per 100g Visa näringsinnehåll för: Färskost fett 4 % Keso-- Visa samtliga --
    Färskost fett 4 % Keso (Källa: Livsmedelsverkets livsmedelsdatabas, version 04.1)
    Energi: 92.7kcal/387.7kJ
    Vatten: 80.4g
    Protein: 12g
    Fett: 4g varav mättat: 2.66g, enkelomättat: 0.92g, fleromättat: 0.08g, kolesterol: 13mg
    Kolhydrater: 2.1g, varav sockerarter: 1.7g
    Fibrer: 0g
    Vattenlösl. vitaminer: Folat: 12mcg, Niacin: 0.12mg, B2: 0.15mg, B1: 0.04mg, B6: 0.026mg, B12: 0.6mcg
    Fettlösl. vitaminer: D: 0.03mcg, Retinol (A-vit): 33mcg, Karoten (A-vit): 19mcg, Alfa-tokoferol (E-vit): 0.092mg
    Mineraler: Fosfor: 130mg, Järn: 0.1mg, Kalcium: 60mg, Kalium: 70mg, Magnesium: 6.2mg, Natrium: 340mg, Selen: 4mcg, Zink: 0.4mg

Så visst innehåller det kolhydrater men vegetarianer brukar använda keso i matlagningen för att ersätta proteinet som finns i t ex kött.

• linkita

Till er andra ville bara dela med mig av hur jag rör mig och äter för att behålla/ gå ner i vikt.
    Och ni som vill äta tallriks modellen så lycka till, alla sätt är bra förutom dem dåliga:)

Svar på tråden Hur förbereder ni er inför beach 2006?