• JAKF

Hur förbereder ni er inför beach 2006?

Det här är en tråd lite i "Snyggaste tjejen i klassen look"-stil.
    Men jag tänkte mer inrikta mig på kroppen. =)

Tänkte höra om ni börjat fundera över hur ni ska se som bäst ut i sommar?
    Fin form, fantastisk hud, "inga skavanker"...;)

Träning? Behandlingar av något slag?

Få höra nu! =)

• Svar på tråden Hur förbereder ni er inför beach 2006?
  • JAS

Ja det är just det som man vill, få berätta om hur man lyckats med att gå ner i vikt Jag har gått ner 35 kg med tallriksmodellens hjälp och livet är superhärligt. Därför blir jag en aning "upphetsad" av att förmedla mina kunskaper. Jag vet ju att det finns så många som varit i samma situation som jag och om jag kan hjälpa dem så är ju det härligt.
    Lycka till kära ni, hur ni nu än gör

• utvandraren

Hej, hej! Jag har råkat slå vad med min m2b att jag sista helgen i maj ska ha modellkropp... Ops!! Såg på victoria secret showen och trsslade in mig! Blir 5000kr fattigare om jag inte klarar det! Och han tycker att det e en Winn/winn situation!
    Så det blir Southbeach och träning!! Har ganska goda förutsättningar, ska kanske tilläggas. Blir kul att se om disiplinen håller!

• JAKF

Tack för era inlägg! =)

utvandraren:
    Vilken typ av träning ska du köra?
    ..och vad innebär Southbeach (förklara gärna kort för en okunnig)? ;)

Några speciella behandlingar och dyl ni kan rekommendera? Ansikte/kropp? Ni vet..så hyn strålar och kroppen blir fastare! Yeah! ;) (Man måste ju unna sig lite sådant, mellan träningspassen också).

Ang. Brun Utan Sol så har jag själv använt ACO's tidigare. Den har jag varit nöjd med. Men jag har samtidigt kikat lite på Loreal Subleme Bronze (tror det stavas så), eftersom man hört så mkt gott om den.
    Provade den på ena benet igår, för säkerhets skull. Oj, vilken jämn och fin färg! På bara några timmar!
    Ska köra hela kroppen och ansiktet idag..men blir det lika bra som på benet, så kan jag varmt rekommendera den för er som vill bli lite bruna! =)

• utvandraren

JAKF
    Det blir jogging och styrka. Klättrar en del oxå, så det ska jag prova att göra mera!
    Southbeach är en diet som är utvecklad av en hjärtläkare från Kalifonien. Går iprincip ut på 3 faser där men i den 1a inte alls äter kolhydrater. Kolhydratera gör att vi binder fett i kroppen, så utan dem rasar det av. I fas 2 tar man inn nyttiga kolhydrater igen(grovbröd, frukt m) och i fas 3 ännu mer kolhydrater men i balanserad mängd. i fas 1 tappar man mest, fas2 långsammare, och i 3an behåller man trivselvikten. Finns egen tråd för detta om du e intresserad. Annars kan du googla för info. Jag går rätt på fas 2 eftersom jag inte vill gå ned så mkt, bara bli fastare!

• Piloten

Mitt tips:
    Träna 2-3ggr/vecka. Kombinera kondition/styrka. Bra övningar: Utfall, hitlers kissande hund, armhävningar o låga situps.
    Finns en annan bra magövning: Ligg på rygg på golvet, raka ben, höj benen ca 45grader och ner igen, så många gånger man orkar.(snygg mage!)
    Köp boxhandskar o mitsar och slåss lite med din partner!
    Köp en Ipod och gå ut o spring.
    Ät frukost/lunch/middag varje dag.
    Godis/kakor/chips på lördagar.
    Ha alltid frukt hemma, i en snygg skål på bordet, då äter man mer.

• Filipa

linkita,

du har sa ratt. Enligt mig ar det onodigt att ata potatis/ris/pasta mer an en gang per dag. At det garna till lunch da du har gott om tid att forbranna energin under dagen.

Till middag ater jag alltid fisk eller kyckling med gronsaker, oftast en god sallad (tomat, sallad, ruckola, gurka, oliv) eller angkokta morotter och broccoli, alternativt ungsbakad pumpa, zuccini och morot.

Till frukost ater jag en skivad banan, musli (high fibre)+fettfri & low sugar yoghurt och ett glas vatten.

Dricker ett glas mjolk till lunch, vatten till frukost, mellis och middag.

Mellis bestar utav en frukt och ofta en morot.

Nar det galler lunch brukar jag unna mig ngt extra gott da jag har hela dagen pa att forbranna energin..

Ang motion gor jag daglien 20 min pilates (winsorpilates) innan lunch och vid 16snaret cyklar jag till gymmet (20 min dit 20 min tillbaks)

Gar till gymmet 6 ggr i veckan:
    Man: Stepup
    Tis: Bodypump
    Ons: Mage +45 min wakl pa bandet
    Tors: 30 min kondition + 1 timmes styrka enligt personlig tranare
    Fre: 30 min walk pa bandet + 45 min dansklass
    Lor: 45 min walk pa band, 15 min roddmaskin + 15 min crosstrainer

Under dagen bor jag ata foljande:
    - 4 portioner gronsaker (morot till mellis, sallad till lunch osv)

- MAX 3 frukter (inte mer da de innehaller mkt socker - aven fruktsocker i stor dos ar bad 4 you)

- minst 8 glas vatten alt. 2 liter

- protein (fisk, kyckling, mjolk, youghurt)

Att dricka ett glas citronvatten 20 min innan frukost ar bra for levern och saledes matsmaltningen.

Om jag ar sotsugen har jag alltid sockerfri lask samt 85% morkchoklad. Den morka chokladen ar bra da en ruta racker eftersom den ar sa stark i smaken..

Hmm ja det var val det

• Vilda_

Filipa: Om du verkligen tränar så mycket som du skriver så behöver du kolhydrater till varje mål. Kh behövs för att du ska orka tänka och träna. Har du låga glykogennivåer i musklerna blir du trött fortare och riskerar att bryta ned vävnad (muskler och organ).

• Frances

Oj, helv*te vad duktiga ni är! :O

Sorry för att jag svär! :D

Är det bara jag som är extremt lat och därför kör med att byta ut ett mål per dag med Nutrilett?! :D Jag tycker träna är såååå tråååååkigt... :D

Annars gör jag väl inte så mycket annat... jag blir aldrig riktigt blek då min hy är rätt så olivfärgad (asiat). Jag peelar mig självklart mer, rakar alltid benen etc när det är sommar.

Jag går ALLTID till frisören precis när sommaren börjar, för att toppa det, klippa upp det (mitt hår är långt, tjockt och tungt så jag klipper upp det för att få mer volym) och slingar det ljusare, för det passar sååå mkt bättre till solbränna och ser fräscht ut :)

Sen är det allra, ALLRA viktigaste för mig att fixa en fin, jämn och mörk solbränna! Jag har extremt goda förutsättningar för det (min hud blir alltid brun, aldrig bränd), men jag tycker det är så urbota trist att bara ligga och pressa! Men vill man vara fin så... :D Går också och fixar naglarna lagom till sommaren, gelenaglar. Är superfräscht med solbrända händer och fransk manikyr!

En sista sak som jag jämnt gör till sommaren är att shoppa lite nya kläder... i fräscha färger som passar till solbränna, typ gult, ljusblått, vitt etc. Man känner sig nästan alltid snyggast med nåt nytt på sig! :D

• Delicatoboll

Super tråd!!

Denna ska jag följa då jag alltid kommer på försent att jag borde ha tränat mer inför sommaren, kanon att sätta igång nu.

• Nickolina

herregud...utan att läa denna tråd har jag startat en liknande under skönhet och hår....jaja jag kommer lusläsa denna med.

• Nickolina

och utvandraren! hahaha det här ju nästan komiskt...26 maj är även min deadline för att få modellkropp efter att ha sett victoria secret show...jag har karolina kurkova på mitt kylskåp med kylskåpspoesiorden sommar mål ovanpå...kul att det finns fler galningar som jag...snälla besök min tråd "mitt nya vackra jag" så kan vi kämpa tillsammans

• Heroine

I år har jag verkligen inte gjort nånting för formen...slutade träna för ett halvår sen. Tänkte att när snön försvinner ska jag försöka ge mig ut och jogga lite, men det får vi väl se då om det blir av (lat). Annars skulle det vara trevligt med lite nya kläder. Usch, jag borde verkligen skärpa mig!!

Svar på tråden Hur förbereder ni er inför beach 2006?