linkita,
du har sa ratt. Enligt mig ar det onodigt att ata potatis/ris/pasta mer an en gang per dag. At det garna till lunch da du har gott om tid att forbranna energin under dagen.
Till middag ater jag alltid fisk eller kyckling med gronsaker, oftast en god sallad (tomat, sallad, ruckola, gurka, oliv) eller angkokta morotter och broccoli, alternativt ungsbakad pumpa, zuccini och morot.
Till frukost ater jag en skivad banan, musli (high fibre)+fettfri & low sugar yoghurt och ett glas vatten.
Dricker ett glas mjolk till lunch, vatten till frukost, mellis och middag.
Mellis bestar utav en frukt och ofta en morot.
Nar det galler lunch brukar jag unna mig ngt extra gott da jag har hela dagen pa att forbranna energin..
Ang motion gor jag daglien 20 min pilates (winsorpilates) innan lunch och vid 16snaret cyklar jag till gymmet (20 min dit 20 min tillbaks)
Gar till gymmet 6 ggr i veckan:
Man: Stepup
Tis: Bodypump
Ons: Mage +45 min wakl pa bandet
Tors: 30 min kondition + 1 timmes styrka enligt personlig tranare
Fre: 30 min walk pa bandet + 45 min dansklass
Lor: 45 min walk pa band, 15 min roddmaskin + 15 min crosstrainer
Under dagen bor jag ata foljande:
- 4 portioner gronsaker (morot till mellis, sallad till lunch osv)
- MAX 3 frukter (inte mer da de innehaller mkt socker - aven fruktsocker i stor dos ar bad 4 you)
- minst 8 glas vatten alt. 2 liter
- protein (fisk, kyckling, mjolk, youghurt)
Att dricka ett glas citronvatten 20 min innan frukost ar bra for levern och saledes matsmaltningen.
Om jag ar sotsugen har jag alltid sockerfri lask samt 85% morkchoklad. Den morka chokladen ar bra da en ruta racker eftersom den ar sa stark i smaken..
Hmm ja det var val det