Inlägg från: Roslagsbrud |Visa alla inlägg
  • roslagsbrud

P-dator

Risken att du ska bli gravid om du följer den till punkt och pricka är nog minimal. Jag har den och stortrivs. Men det är klart att riskerna att bli gravid ökar om du fortfarande är i din mest fertila ålder, dvs mellan 20-30...

• Roslagsbrud

Har nu haft Persona några månader och är jätte nöjd! När man först börjar använda den så signalerar den rätt så många röda dagar (vi har då kondom). Men efter ett tag, när den lärt sig din menscykel så minskar antalet röda dagar. Jag har ca 28 dagar i min cykel och den visar just nu rött från dag 9 till dag 16, 1 vecka alltså. Det betyder att vi har 3 gröna veckor (fast då har jag förstås mens några dagar där).
    Den känsligaste perioden när det gäller graviditet, är några dagar innan och under ägglossningen. Så fort ägglossningen är avklarad (och det är den ju på 1-2 dagar) så finns det ingen risk att bli gravid överhuvudtaget. Allt detta känner P-datorn eftersom den mäter hormonerna i din morgonurin.
    Så för oss funkar det fint fint!

• Roslagsbrud

Den funkar nog bäst om man har något så när regelbunden mens, dvs att det blir färre röda dagar. Känner den att mensen är oregelbunden så kommer den att ta det säkra för det osäkra och signalera fler röda dagar.

• Roslagsbrud

Sensommarbröllop: du hittar mer info och hur du gör för att köpa den (du beställer den genom att betala in vad den kostar på ett PG) på www.persona.info/se/

För mig funkar det jätte bra. Min menscykel varierar några dagar hit och dit, men det "känner" Persona och anpassar sig därefter.

Svar på tråden P-dator