• mimikry

P-dator

Jag tycker att p-dator funkar jättebra, förut hade vi plastkondomer, då jag inte tål latex, dom var skitdyra, 100kr för 5 st på apoteket (men mycket bättre då dom inte var lite "tighta" på killen och ingen latexlukt!!!)

Men p-piller är väl inte heller helt säkra, är inte dom 98% eller nåt, det känns ju värre, att råka bli med barn och äta p-piller samtidigt... som tjejen i sundsvall...

Men datorn räknar väl med marginaler, att en röd dag inte betyder att man blir med barn den dan, utan just det där med spermierna som överlever några dagar...

• mimikry

Värre alltså eftersom jag skulle behålla barnet om jag blev med barn nu. Plannerat är det fel tidpunkt, men ingen katastof alltså...
    Då känns det illa att barnet växt under bombardemang av alla hormoner...

• mimikry

Alltså du börjar på mensens första dag, det räknas som dag1, och det är en grön dag. Sen mäter den dina hormoner dag6, efter det kan mätningarna (8 totalt/cykel) komma lite olika varje period beroende på hur hormornerna varit.

Men jag tror att just "mensveckan" kan ses som en säker vecka. Det är ju som längst i cirkeln från ägglossning då.

Svar på tråden P-dator