• utvandraren

South beach metoden

03062006
    Jag vill bli med! Har kört south-b förut...
    Ska börja igen inför beach 2006
    Har du smarriga recept i fas 1?

• utvandraren

Hello! Jag har börjat lite smått, men rätt in i fas 2. Kan inte gå ner massa! Tror dock att jag får ta fas ett i ett par dagar för att bli av med choklad sjukan.... Hopplöst förtjust!! Om du har bra recept vill jag GÄRNA ha, tröttnar liksom på lax o broccoli, kyckling o chevre....

• utvandraren

Jag har svårt att hålla mig till programmet... går kurs nu med undervisning hela dagen och lagad lunch- svårt att välja då. I o för sig bra husmanskost men mkt kolhydrater. Och då trillar jag rätt in i söt&bröd sug... Men i APRIL ska det bli andra bullar! äter lite mkt mörk chokolad oxå, fyfy!!

• utvandraren

15juli06!

Southbeach och Atkins är inte alls samma sak! Atkins diet skiljer inte på bra och dåligt fett, olika kött produkter mm. Det enda du inte får äta är ju kolhydrater i alla former. Och visst går man ner, men det kan få tråkiga följder... (en 15årig flicka i USA fick hjärtinfarkt pga att hon levde på biff, bacon och beanaise. I SB(som är skapad för hjärtpasienter från början, tas det hänsyn till alla saker som du äter dvs. fett, fibrer, proteiner och kolhydrater. Southbeach är en jättebra diet som du kan leva resten av ditt liv med och må jättebra. Värt ett försök till?? Men köp boken så att du gör rätt!!

• utvandraren

Tigerlanz!
    Du kan gärna SB även om du inte har mkt att gå ner. Korta av fas 1 bara och gå vidare till fas 2 efter kanske 1 vecka... Jag ska inte gå ner mkt alls, bara bli smalare runt midjan. Jag kör en blandning av faserna(ej 3 än..) Håller mig borta från bröd till frukost men kan ta ett mål med fullkornspasta eller liknade till middag. Oftast bara proteiner och grönsaker dock. Jag tränar också så då år det bättre att eksprimentera med kolhydrater. Jag äter OFTA, och mkt. Och nyttigt!! Funkar superbra, och nu vill jag inte en ha kakor och godis längre...

• utvandraren

15juli06
    Ska erkänna att jag INTE läst 3 böcker om Atkins eftersom jag inte är intresserad av en regelrätt "bantningskur", som 03062006 sa så är detta mer en livsstil som är lätt att leva upp till och är sund. Kilona som trillar av är liksom bara bonus. Jag som inte ska gå ner något mkt har bara varit mindre sträng i fas 1 och gått vidare fortare. Men cluen är ju liksom att man taffar lusten på sötsaker, chips och annat. I alla fall jag! Då blir det mkt lättare att stanna med denna sunda stil och hålla både huvud och kropp i form.... Plus att det finns SÅÅ mkt gott att äta och man behöver inte lägga miljoner på speciella Atkins produkter.

• utvandraren

Ok! Frukots tips!!!!

• utvandraren

Hm... Fel knapp! Här kommer dom:

1. skivad avokado med körsbärstomater, mozarella och lite sallad. balsamvinäger och olivolja.
    2. Stekt ägg, stekt paprika och frästa tomater. kanske lite skinka...(använd teflonpanna och lite olivolja)
    3. keso, alfagroddar, avokado och tomat-blandning.
    4. Vad med keso smaksatt med vaniljessens och hackade nötter?
    5. Scrambeled eggs, kallrökt lax, sallad

Medger att det tar lite tid att vänja sig med att äta sallad till frukost men det går... sen är det gott!!

Svar på tråden South beach metoden