Tycker inte heller att man bör skynda sig att gifta sig för sakens skull, och att ordna en bröllopsfest kan vara väldigt kostsamt. Men detdär med ordnad ekonomi kan ju vara lätt för en 40-talist att säga (eller 50- eller någon annan som sitter med ett tryggt fast jobb). Nu är det ju så att det är ont om fasta jobb, och det är väl det som krävs för att få s.k. ordnad ekonomi?
Varken min blivande (som är från Sötälje f.ö.) eller jag har fasta jobb, men vi frilansar och sparar vad vi kan.
Vi känner oss så stabila man kan då vi känt varann i tio år, varit tillsammans i fyra. Inte mitt längsta förhållande, men mitt bästa Man får blanda magkänsla och förnuft.
Däremot skulle det vara _helt_ otänkbart för någon av oss att bo hos våra föräldrar, det är en period i livet vi lämnat bakom oss för länge sedan. Det kan ju dock skilja sig kulturellt, i Spanien har jag hört att det nästan anses konstigt att flytta hemifrån tidigt.
Förut tänkte jag också "fast jobb före bröllop och barn" - men om det inte finns fasta jobb så kan man ju inte vänta tills man blir 40 bara för det!?
Hasta inte bara för att ni vill gifta er - det kan ni göra senare. Men vänta inte heller för väntandets skull.
Ursäkta ett virrigt och ostrukturerat inlägg...