Inlägg från: JagoMellivelli |Visa alla inlägg
  • JagoMellivelli

När är det "rätt" att gifta sig?

Jag ska gifta mig den 10 juni men min pappas faster tycker att man ska gifta sig när man har ett stabilt hem, ordnad ekonomi och har de allmänt stadigt.. just nu så bor vi i egen lägenhet och rätt så ordnad ekonomi för tillfället men i slutet av månaden så kommer vi flytta hem till mina föräldrar för min fästman ska börja plugga i Uppsala (vi bor i Södertälje just nu)..

Tycker ni det är viktigt att ha de "stadigt" innan man gifter sig?
    Alla kommentarer är välkomna :D

• Svar på tråden När är det "rätt" att gifta sig?
  • JagoMellivelli

_Cinderella_

Tack så mycke :)

Jag vet inte om de ändrar din åsikt eller nåt men vi har varit tillsammans i ca 2 år och förlovade i ett år och har ett barn på 8 månader.. kanske därför mina släktingar reagerar..
    å justd, vi har vart sambos i ca 1,5 år och de fungerar super!!

• JagoMellivelli

Mitt hjärta är hemma

Asså jag hastar mig inte för att gifta mig bara för att gifta mig, jag skulle lika gärna kunna vänta 10 år till eller 100 år till för den delen för jag vet, långt in i mitt hjärta att vi alltid kommer vara tillsammans och jag VET att han känner desamma... och anledningen till att vi ens kom in på detta ämne var för att vi först tänkte ha ett överaskningsbröllop hemma för föräldrar och syskon men som sedan ändrades till ett bröllop för 35 pers (annars skulle många bli väldigt besvikna).
    Som sagt jag kan vänta 10 år till men de känns bara rätt.. för de är inget planerat utan de känns bara rätt helt enkelt.. de är nu vi ska göra de hehe..

• JagoMellivelli

hehe.. har sagt de till min pappa och min faster men aa.. dom ställer gärnaupp men de känns som om dom gör de för att dom ör tvugna..

• JagoMellivelli

filipelin

tackar för de..
    önskade att min dotter på då, 1 år, skulle kunna vara de men hehe hon e nog förliten

• JagoMellivelli

EhjärtaK = sant
    jag håller med dig till 100%, de är sant de du säger...
    de ska jag säga till min far hehehe...

• JagoMellivelli

EhjärtaK = sant
    glömde säga.. mitt bröllop kommer gå på ung 13 tusen.. å de är jag som betalar..

• JagoMellivelli

EhjärtaK = sant
    vi gör de men andra, dvs. min far bla. gör inte de. men jag visade ditt inlägg och han sa ingenting.. dvs. han vet att du har rätt.. hehe tackar!!!!!

• JagoMellivelli

blivande fru J

ja, jag antar att dom tycker vi har bråttom för vi skaffade barn ganska tidigt, inte planerat men ångrar inte en sekund av vårat handlande för vårat förhållande har funkar så jävla bra, förvånad själv faktiskt hehe pga. min fästmans temprament :P hehe..
    Men till saken igen hehe.. det är som sagt därför jag tror dom reagerar eftersom vi skaffade barn ganska snabbt oxå.. + att vi är unga.. dom tror vi kommer skilja oss men jag vet, låååångt in i mitt hjärta att vi alltid kommer vara tillsammans

Svar på tråden När är det "rätt" att gifta sig?