Inlägg från: sweet saint |Visa alla inlägg
  • sweet saint

Alla dessa "måsten" och tvångstankar....

Blir inte klok på en del inlägg här ibland...

Det finns så många påhittade "måsten" när det gäller bröllop och planering så man knapp kan tro sina öron..

Att folk kan seriöst sitta och nästan få ångest över ex; "har hittat ett par fantastiska skor till klänningen men de kommer inte från bröllopsbutik - kan ja köpa dem??", och "kan jag ha utsläppt hår på våran dag - Passar inte i uppsatt", och "Person A och person B hatar varann MÅSTE de sitta tillsammans??", det är för mig helt otroligt!! Ett bröllop ska ju vara en trevlig tillställning följt av en trevlig fest... varifrån kommer alla tvångstankar????

Vill bara ge ett tips: lugna ner er och njut av planeringen, låt inte denna dag driva er till vansinne och kom ihåg att det viktiga med denna dag är att ni får säga JA till varann!! Allt annat är gamla traditioner och komersiella påhitt!!!!! Det finns inget som säger att ni måste spendera 10000 kr på en klänning som ni använder EN dag, det finns inget tvång att ge varje gäst presenter, det finns inget tvång att bjuda folk man hatar... Det finns inga måsten!!!!!! Ni ska gå utifrån era drömmar och era möjligheter och era tidbegränsningar!!!Det finns inget som säger att ni måste spendera minst 70000kr på detta bröllop-annars älskar ni inte varann..

Kom igen nu...

• Svar på tråden Alla dessa "måsten" och tvångstankar....
  • sweet saint

ja absolut!!! Bt är jättekul att vara inne på!!! Det är kul att läsa om olika ideer och allmänt "prata" lite med nya människor!! Det är ju verkligen ett intressant forum för oss att vända oss till!

Och man kan bli stressad av allt man ska planera, och eftersom man får läsa om andras planer om bröllop så kan det bli lätt så att ens egna ideer och drömmar som från början enligt en själv var perfekt, inte längre duger.. Och det är nog därför konstiga, stressade och överdrivna frågor kan dyka upp! Att man blir stressad av att inte vilja/kunna ha vitguldsklänning med diamantskor eller servera guldgjuten potatisgratäng med silverfile, kryddat med brilljantpeppar...

Jag vill bara påminna er som blir stressade rätt som det är att komma ihåg att njuta lite av dagen och av planeringen... att era drömmar räcker till och det kommer att bli fint!!

• sweet saint

Åååååh, vad bra att alla verkar förstå vad jag menar!!
    Vi kan ju använda denna tråd som en

"måste få uttrycka mig när det blir för mycket" tråd...

kram på er guldfiskar!!!!!

• sweet saint

är det nån här som kan ge ett alternativ till vart man ska spendera bröllopsnatten?
    Vi bor i en mindre stan och har lite begränsade möjligheter nämligen.. De ställen vi har spanat in kostar kring 2000kr för en natt och då ingår INGET förutom frukost.. Det innebär att vi kommer att hyra ett rum för 2000 ca som vi kommer att vara i i ca 7 timmar, då man måste checka ut tidigt. Vi trodde nämligen att en svit skulle inkludera lite mer än bara frukost.. som en fruktkorg eller champange eller middag/lunch på stället, men icke.. Vad finns det för alternativ?

• sweet saint

linele1:
    ja.. jag har också funderingar på det.. Men jag blir så osäker.. JAg vill inte komma hem efter en underbar dag och känna att allt glider in som på en vanlig helg om man säger så. Vill ha lite banbrytande, men ja... 2000kr för ett rum som man knappt hinner se är ju lite mot mina tankar också.. Har du nå tips på hur man isåfall kan undvia att fortsättningen blir "som vanligt".. Hur kan man göra ens lägenhet till nåt speciellt? eller morgonen?

• sweet saint

halloj!

Ang bröllopsnatten så har det fixat sig till det bästa vi kunde tänka oss!!! Vi fick tag på en stuga som ligger vid vårt absoluta favoritställe.. 2 nätter för 1200!! Visste inte att det fanns stugor där men kom underfund med det genom en slump! Så nu kommer allt bil såååå fint!
    Tack för förlsagen dock och vi kommer att ta del av det längre fram när detaljerna måste planeras!! Happy, happy, happy!!!
    Vi hade "värdparet" över till oss igår kväll så vi gick igenom lite.. De fattar precis hur vi vill ha det och har inga invändningar som helst!!! Vi har sån tur med det!!! Många har ju släkt eller vänner som vill styra och ställa, men alla som vet detta lämnar allt till våra önskningar och kommer bara med hittillt jättebra förslag hur man anordnar en mysig fest osv.

what a beautiful day it is!!!!!

Svar på tråden Alla dessa "måsten" och tvångstankar....