• Annzis

30-40 tusen kronors budget

Hejhej!

vi har räknat på en budget på ca 45 000 kr för ca 85 gäster. Vi ska buffé så det blir lite billigare. Den kostar 150 kr per person. och det som e bra med buffé tycker jag är att gästerna får röra sig och passa på att mingla lite med andra i kön och så... Så blir det inte så långtråkigt om man har en "tråkig" bordsgranne.

Klänningen har jag köpt för 3800 kr. och den planerar jag att sälja sen för ca 3000 kr så där får jag ju tillbaka lite pengar. Min mammas kusin är florist så hon gär min bukett som present. Och en kille som jag känner som e jätteduktig på att fotografera ska göra det åt oss. så kolla runt, finns det någon som ni känner eller som era kompisar känner som kan hjälpa till???

Ha det great! Kram//AnnA

• Annzis

Hejsan Sagotroll!!

Gör upp en budget genast!! hehe, mitt första tips.... Vad erat bröllop kommer att gå på????
    Svårt att veta... Beror på hur ni vill ha det!

SPARTIPS:

Vi ska ha en buffé som kostar ca 150 kr per person, det e lagom! =) Och vi får mkt mat för det.

En kompis ska göra tårtorna. Så det blir lite billigare.

En kompis ska göra mitt hår för ca 600 kr och det är BILLIGT :) (eller???)

En kompis ska fotografer så det är bara kostnader för film, framkallningar, album, ramar och förstorningar som kostar.

Jag har fyra tonårstjejer som jag känner som ska hjälpa till med maten plus en vuxen (gratis) och kocken.

Fästmannen ska hyra sina kläder.

Och vi ska inte ha alkohol på festen heller, så där sparar vi in pengar.
    Och ska man ha det så är det inte alla som har gartis drinkar i baren. Man kan ju ta betalt men det tycker jag e lite snålt....

Vi ska vara i ett församlingshem som endast tar 300 kr i hyra.

Vi ska ha häst o vagn men då valde vi att ha 1 häst med en mindre vagn. mycket fint och hälften så billigt!!

Det var lite tips från mig. Fråga gärna om det är något du undrar över.

KRAMAR//AnnA

• Annzis

Kungälv?? Bor du där i närheten?? Vi ska gifta oss utanför Älvängen, känner du till det??

Kram//AnnA

Svar på tråden 30-40 tusen kronors budget