30-40 tusen kronors budget
Hej! jag o min sambo går i bröllopstankar.. budgeten vi hade tänkt oss är ca 30-40 tusen. kommer ha ca 25 gäster, inte så stort...
hur tänker ni med samma budget? lite åsikter??
kram
Hej! jag o min sambo går i bröllopstankar.. budgeten vi hade tänkt oss är ca 30-40 tusen. kommer ha ca 25 gäster, inte så stort...
hur tänker ni med samma budget? lite åsikter??
kram
Hej!
Vi har en budget på ungefär 35000.
Vi kommer att ha 34 gäster. Festen blir på vår sommarstuga, så vi ordnar allt själv. Det kommer att bli någon slags buffé och efterrätt och tårta. Vin köper vi i lådor, möjligtvis flaskor, det är bara hälften av gästerna som dricker vin typ.
Vi har haft ganska lång tid på oss att planera och har lyckats hitta relatit billiga alternativ. Klänningen kostade 2500 med schal, (köpte den idag). Ringarna 3800 för bägge. Vi sover två nätter på vanligt hotell, ingen svit, och tar med lite champange ochså själva.
Det blir tyvärr ingen bröllopsresa, utan vi spar och tar det nästa år i stället.
Visst är det möjligt att ha en sån budget!
Vi har en budget på ca 30.000. Ska ha ett litet men ganska lyxit bröllop. Det blir bara 11 gäster. Vigseln blir på en herrgård som vi hyrt. De fixar även maten och övernattning för alla gäster. Min klänning kostade 2.800 och min ring kommer att gå på 8.000....
Våran budget ligger nu (när jag räknat RIKTIGT högt på allting, eftersom jag har fått väldigt få riktiga priser än) på drygt 30 000:- för 100personer.
Vi hade budget f början ca 50000kr, men tror att vi klarar oss inom ca 40 000kr..vi har bjudit in ca80pers.
I budgetten har vi räknat killens flygbiljetter till bröllopet o att vi hyr bilen f den helgen..
Övernattningen har vi i ett vanligt hotellrum..man kommer ju inte o titta hurdant rum ser ut..
så länge vi får vara ihop o jag har blivit fru xx är vi båda nöjda!
ca 40 000 är vår budget på. Vi blir 70 personer. Buffemat, som jag gör delvis själv. Dryck från Tyskland. Så viss funkar det. Man kan spara på allt. Trots det kommer vårt bröllop att bli precis som vi vill ha. Mycket planerande, och gör-det-själv.
Vi har en budget på 30.000:- för 75 personer. Största posten (18.000 i den är catering av buffé samt drycker från Systemet som vi handlar rejält i överkant av eftersom man ju kan lämna tillbaka oöppnade flaskor mot kvitto. Kläder till oss båda, hår, smink, ring och blommor kommer kosta ca 5000:-. Jag ska ha en klänning som en sömmerska har sytt efter mina önskemål. Min man ska ha en kostym han redan har med med nya "tillbehör". Ringen är en enkel guldring eftersom jag inte är en diamanttjej Vi fixar fördrink och tilltugg till den samt kaffe och kaka efter middagen själva. Tårta har vi beställt. Vi kommer att ha fri bar med öl och vin samt snacks och nattamat. Det blir inspelad musik på festen. Lokalhyra och kostnader för utsmyckning av lokalen, samt för div trycksaker och fotograf ingår också. Det som inte ingår är bröllopsresan som vi önskar oss i present!
oj vad alla måste planera bra!! här räknar vid med 70-80 gäster och har en budget på runt 100 men vill gärna få ner den..tycker ändå vi dragit ner massor på att man känner folk som kan hjälpa till, maten är ju boven i dramat!!
Vi har ..eller ska jag säga jag har räknat en budget på 30 000kr för 40 pers. Buffe, ingen fotograf utan vi tar själva med digital. Min mamma gör tårtan (utbildad i USA). Bukett gör jag själv, sminkning själv (övning ger färdighet). Eftersom vi har bröllopet påsommarn så tänkte jag försöka spara pengar genom att plocka blommor att dekorera med. Har dock inte kommit till musiken än men det ska nog fixa sig.
Vi har största kostnad f mat (buffe) räknat f ca 24000kr.
Min ring kostade ca 1900kr(inte helt vanlig guldring..JÄTTE SNYGG!).
Gubbens kläder hyra 1200kr inkl skor.
Min klänning..ojojoj finns ej än..men det har vi räknat 5000kr(men kommer att klara billigare).
Fotograf båda i kyrkan o andra (ej fest) kostar ca 2500kr (inkl bilder).
Papper (inbjudningarna, allt) ca 1100kr. Blommorna ca 900kr.
Bröllopsnatt 800kr.
bandet ca2500kr.
Snabb räknat e detta ca 40 000kr..men detta innehåller ej allt (o klänningen kommer ej vara så dyr). Det kommer extra kostnader som sagt om bilen o flygbiljetter..
(smink o hår hjälp får jag troligen från kompisen..bilen f kyrkan f min små kussin)
Allt kostar ju!
Hejhej!
vi har räknat på en budget på ca 45 000 kr för ca 85 gäster. Vi ska buffé så det blir lite billigare. Den kostar 150 kr per person. och det som e bra med buffé tycker jag är att gästerna får röra sig och passa på att mingla lite med andra i kön och så... Så blir det inte så långtråkigt om man har en "tråkig" bordsgranne.
Klänningen har jag köpt för 3800 kr. och den planerar jag att sälja sen för ca 3000 kr så där får jag ju tillbaka lite pengar. Min mammas kusin är florist så hon gär min bukett som present. Och en kille som jag känner som e jätteduktig på att fotografera ska göra det åt oss. så kolla runt, finns det någon som ni känner eller som era kompisar känner som kan hjälpa till???
Ha det great! Kram//AnnA