• vinterbrud06/07

30-40 tusen kronors budget

Hej! jag o min sambo går i bröllopstankar.. budgeten vi hade tänkt oss är ca 30-40 tusen. kommer ha ca 25 gäster, inte så stort...
    hur tänker ni med samma budget? lite åsikter??
    kram

• Svar på tråden 30-40 tusen kronors budget
  • Smurfan_JM

Therése:
    Jaadu, jag vet inte riktigt - vi har väl inte samma önskemål/krav/prioteringar som de flesta andra... Vilka poster som skiljer sig stort åt vet jag inte, men för att ta samma poster som du nämnde;
    *Sprit ska vi inte ha så mycket av (en alkobål (m Brännvin special), resten blir 2.25-cider samt folk- och lätt-öl.. och så läsk och alkofribål).
    *Buffé gör vi också själva
    *Sover hemma
    *Ringarna kostar 3768:- tillsammans, och så lägger vi till en putsning av förlovningsringarna för 240:-
    *Festlokalen kostar 1750:-

Om du vill kan du få hela vår budget att kika på och kanske jämföra din med, fast då per mail... ;)

• Therése 2006-07-01

Smurfan_JM

Ja, även om det mesta är bokat och klart så vore det intressant att se vad jag gjort "fel" :)

askungen19@hotmail.com

• luv

Vi har en budget på ca 40000. Räknar på 100 gäster men hoppas att det ska sjunka i antal(hemskt eller?)

Har billig, men vrålgod cateringmat på ca 110 kr/pers.

Ska inhandla alkohol i tyskland.

Har lånat en vacker brudklänning av en släkting. (precis en sådan jag tänkt ändå)

Behöver inte betala för tärnklänningen då hon planerar att gifta sig i framtiden och då är det min tur att betala min tärnklänning.

Ska köpa en vacker ring med några stenar i men har eget guld som kommer räcka till hela ringen.

Ska dock lägga en del pengar på proffsfotografering. Vill inte kompromissa där!

Hyra av lokal är endast 1500 kr för hela helgen.

Vi ska sova hemm på bröllopsnatten (dock inte självvalt, är fullbokat på alla hotell pga friidrottsem)

Min fotograf ska göra håruppsättning och smink. Vilket blir mkt billigare!

Sedan tillkommer väl en del smågrejer, men känns som vi har läget under kontroll

• Therése 2006-07-01

Kan ju säga att en buget oftast inte blir som man tänkt. Har försökt att dra ner på allt men det tillkommer saker hela tiden.

• Therése 2006-07-01

Smurfan_JM

Kanon, tack för mailet. Ja, våra budgetar ser lite annolunda ut :)

Fast jag får nog slylla mig själv då jag inte gör så mycket själv.

• Smurfan_JM

Skulle jag kunna få se din? Om du har den på datorn förstås...

Jo, att göra saker själv sparar nog in många slantar... Fast vi gör det mest för att det är roligt, och att vi då VET att vi får det som vi vill ha det. ;)

• Therése 2006-07-01

Jag har den inte på datorn, men jag kan skriva ner allt och skicka så får du se vad vårt går på.

• Therése 2006-07-01

You got mail.

• Cunigunda

luv!

Du skrev att ni hade catering för 110 kr/näsa.Jag blir jäääättenyfiken! Vill du tipsa?!

Svar på tråden 30-40 tusen kronors budget