30-40 tusen kronors budget
Hej! jag o min sambo går i bröllopstankar.. budgeten vi hade tänkt oss är ca 30-40 tusen. kommer ha ca 25 gäster, inte så stort...
hur tänker ni med samma budget? lite åsikter??
kram
Hej! jag o min sambo går i bröllopstankar.. budgeten vi hade tänkt oss är ca 30-40 tusen. kommer ha ca 25 gäster, inte så stort...
hur tänker ni med samma budget? lite åsikter??
kram
Hej!
Vår budget är oxå på ca 30 000 och vi blir ca 55-60 gäster.
Är lite nyfiken på era budgetar. Om ni vill så får ni gärna maila dom till mig *nyfiken*
vi satsar också på en budget på ca 40.000 kr och 60 gäster..
*klänning köpt på ebay för 1.300 kr
*bröllopsskor ballerinaskor på Din sko 180 kr
*min kusin e utbildad fotograf så det blir en liten kostnad
*tiara från ebay för 200 kr
*lokalen e gratis om man tar mat från dem o det kostar 90kr/kuvert exklusive dryck
*dryck inhandlas i Tyskland
*alla trycksaker gör vi själva, med bara fotopapper och satinband från panduro.
Ja, de e de vi planerat hittils, vi har över ett år kvar.. :)
Gabbies
Det var ingen dyr catering.
Vad ingår i den?
*nyfiken*
_Cinderella_: jag har inte kollat upp det ännu har bara blivit tipsad av en annan västerås tjej här på BT.. men jag e nöjd bara det e huvudrätt för vi hade tänkt ha buffé..
Tesso;
Jag kan maila över min om du vill, om du skriver ut din mailadress...
Klippa-klista blir bara kladdigt från excel...
Skulle jag oxå kunna få ett mail? Är oxå intresserad. Skulle bli jätte glad =)
absolutfestis@hotmail.com
Chamoes got mail...
Efter vissa omprioriteringar i budgeten så kommer vi nog hamna på ca 40 000 för vårt bröllop! (Vi fick tänka om då jag måste byta ut min ring) Vi ska kolla på tre olika lokaler till nästa vecka, känns roligt! Vi ska ner då till Östersund, gifter oss i Frösö kyrka. Nu bor vi i Umeå!
cunigunda:
vi har två alternativ som vi väljer mellan. Det ena är gourmetboden i Kungälv. De har massa goda buffealternativ. Det vi funderar på är varmrökt lax buffé för 105 kr. Det andra är en bekant till min blivande man, så där vågar jag inte skriva namnet med risk för reklam. Får nog lite, men inte mkt billigare pga att han känner den som har den cateringfirman. Vill du veta mer kan du lägga ut din email.
Obs endast mat ingår. Alltså inte personal.
Kungälv?? Bor du där i närheten?? Vi ska gifta oss utanför Älvängen, känner du till det??
Kram//AnnA
Vi tänkte först 30 000 men det blir kanske 45 000. Då ingår verkligen allt bröllopsrelaterat, allt från förlovningsringar till resa. Vi blir kanske 70-80 pers.
Det svåraste att dra ner på är festen, folk måste ju äta och dricka ordentligt.
Jag struntade fullkomligt i budgeten när jag började planera vårt bröllop. Nu är nästan allt bokat och klart och jag gjorde ett överslag om hur mycket allt kommer att kosta.. med ca 50 st gäster hamnar vi på runt 45.000 kr! Då har vi festen på en fin restaurang och spenderar natten i bröllopssviten + att min brudklänning var väldigt dyr
Vi har samma budget (exklusive bröllopsresan). Det kommer att landa någonstans där mellan 30 och 40. Vi kommer att ca 60 gäster, så det är verkligen budget. Vi kör med catering och buffe, billig lokal (men mycket mysig) och bra kontakter. Från början trodde vi att vi skulle kunna klara det på 25000, men det var ju bara så fel. Kläderna blev dyrare än vad vi räknade på (man blir ju så kräsen till slut) och allt smått runt omkring läggs ju till. Tror att ni kommer att få ett kanonbröllop för samma pengar och 25 gäster!
I vår budget på 40 000 ingår allt utom ringarna och resan.
Puffar
Vi hamnar på 45kkr med 20 gäster. Men då är allt utom smekmånaden inräknad. Vi åker bort och gifter oss så då ingår resa, hotell, ringar, kläder, 3-rätters middag på restaurang, fotograf och frisör.
Har precis börjat räkna på det och insett att det blir nog lite dyrare än vi hoppats. Kommer att ha ca 60 gäster och hade först max 35 000 i budget, men det lär nog snarare gå på ca 40 000, utan resa. Festlokaler är tyvärr ganska dyra här i storstaden, och även om vi har buffé och betalbar så kommer det att bli en del. Förhoppningsvis blir det en oförglömlig kväll åtminstone!