• luv

30-40 tusen kronors budget

Vi har en budget på ca 40000. Räknar på 100 gäster men hoppas att det ska sjunka i antal(hemskt eller?)

Har billig, men vrålgod cateringmat på ca 110 kr/pers.

Ska inhandla alkohol i tyskland.

Har lånat en vacker brudklänning av en släkting. (precis en sådan jag tänkt ändå)

Behöver inte betala för tärnklänningen då hon planerar att gifta sig i framtiden och då är det min tur att betala min tärnklänning.

Ska köpa en vacker ring med några stenar i men har eget guld som kommer räcka till hela ringen.

Ska dock lägga en del pengar på proffsfotografering. Vill inte kompromissa där!

Hyra av lokal är endast 1500 kr för hela helgen.

Vi ska sova hemm på bröllopsnatten (dock inte självvalt, är fullbokat på alla hotell pga friidrottsem)

Min fotograf ska göra håruppsättning och smink. Vilket blir mkt billigare!

Sedan tillkommer väl en del smågrejer, men känns som vi har läget under kontroll

• luv

cunigunda:

vi har två alternativ som vi väljer mellan. Det ena är gourmetboden i Kungälv. De har massa goda buffealternativ. Det vi funderar på är varmrökt lax buffé för 105 kr. Det andra är en bekant till min blivande man, så där vågar jag inte skriva namnet med risk för reklam. Får nog lite, men inte mkt billigare pga att han känner den som har den cateringfirman. Vill du veta mer kan du lägga ut din email.

Obs endast mat ingår. Alltså inte personal.

Svar på tråden 30-40 tusen kronors budget