Inlägg från: bröllops häxan |Visa alla inlägg
  • bröllops häxan

Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?

vi kommer att ta lån :)
    Det finns inga bortförklaringar till det. Så är det bara.

• bröllops häxan

isånna fall så har ju 70% av de som bor i s-holm inte råd att köpa en lägenhet heller..hihi..*L*

• bröllops häxan

vi lånar 60 balobas..*L* som mest.
    Tänkte spara ihop summan först, men lite olyckliga tillfällen och uteblivna jobb och oförberädda utgifter har gjort att vi tänker göra det. I bland vill inte planerna gå i lås helt enkelt *L* Men inte sörjer vi för det. Nu får vi se hur mycket vi lyckas spara ihop tills räkningen ska betalas *L*

• bröllops häxan

vill till lägga att bostadsmarknadet står på topp nu. Vist kan man göra fynd eller köpa "slitet" och renovera upp. Men priserna på bostadsmarknaden i storstäderna stiger inte så mycket mer nu..tyvärr..

• bröllops häxan

Therése 2006-07-01 : oj sälja motorcyckeln måste ju svida...

Låna på en bank då? är det uteslutet?

• bröllops häxan

Therése 2006-07-01 : Jag förstår *L*

vi har varit ett par i 7.5 år och det var bara för ett år sedan vi "slog i hop" och har gemensam bubjet.

• bröllops häxan

Therése 2006-07-01 : Hehe..nej det blev faktiskt bätre. Vi gör så här. Slår ihop alla inkomster. Betalar räkningarna. lägger undan 2500 till mat, Delar ut fickpeng/månadspeng(as töntigt men funkar sååå bra) Det som blir över in på ett gemensamt sparkonto. *L*

• bröllops häxan

Det varierar vad vi ska göra den månaden. Men vi försöker hålla oss på 3500 var, men vid jul så vart det 5000 var *L*

Sen om det visar sig att han eller jag har gjort av med våra pengar och den andra har kvar de sista dagarna och vi vill gå på bio tex. Så själv klart så betalar jag hans biljett och han min..

Ibland så lånar jag 500 av honon eller han av mig och vi ger tillbaka det nästa månad. Men handlar det om en 50kr så brukar vi inte se det som en skuld.

• bröllops häxan

Mno: Vet inte om du missförstog eller syftade på någon annan *L* Vi är inte skyldig varandra pengar....Jag sa ibland.:)
    Vi delar med oss av våra pengar fast vi inte är gifta :D

Ja se vad olika det är *L*

Svar på tråden Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?