• Therése 2006-07-01

Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?

Jag har under min tid här på BT undrat hur alla har råd mer sina bröllop. Och det slog mig att folk kanske tar lån. Vi har sparat i över 1 år och sparar varenda liten krona som blir över för att ha råd med det här.

Hur tänker ni? Tycker ni det är ok att låna pengar för en fest skull? Och hur mycket lånar ni? Eller har ni också sparat? Eller kanske betalar någon annan för er?

• Svar på tråden Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?
  • felicia05

Skulle aldrig ta ett lån för att betala vårt bröllop. I min värld köper man ingenting på avbetalning och lånar pengar gör man bara till hus och bil.

• Gerda

Med tanke på att det i grunden ær gratis/några hundra lappar før att gifta sig så går det mig emot att ta lån før brøllopsfest.

Svar: Nej, nej tack till lån.

• Gable

Vi har sparat ihop till vårt bröllop. Tog lite mer än 1 år. Vi har visserligen sparat en rejäl slant varje månad. Skulle vi inte ha fått ihop pengarna hade vi helt enkelt dragit ner på vissa saker, köpt en billigare klänning o s v.

• Bernövall

Jag måste hålla med Felicia. Jag skulle aldrig gifta mig på det sätt jag ska göra i sommar om jag var tvungen att ta ett lån. Då skulle jag nog ha gjort det på ett annat sätt med bara närmaste familjen.

Vi har sparat ihop pengar och det vi får eller rättare sagt om vi får är bara bonus. Jag vet att mina föräldrar kommer att skjuta till 10 000 men det var inget vi räknade med.

• bröllopsdax

Jag håller med inget lån ..
    Nu har vi turen att mina föräldrar betalar festen men, om de inte hade gjort det så hade vi fått spara/ ta av sparade pengar.

• Therése 2006-07-01

Jag tycker nog det samma, men jag hänger ganska mycket här på BT och har läst flera gånger att folk tar lån. Är intresserad över hur man tänker då och hur mycket dom vågar låna.

• Blowjo

NEJ!!! =)

Usch.....visst ska det bli enoförglömlig dag,..men att blipåmind om det en gång i månaden efter bröllopet....på-vem-vet-hur-lång-tid.

nä, tack...man får göra det bästa av sin situation (ekonomiskt sätt)

• Grisaknorr

Nä, låna kommer vi inte göra.
    Men jag tycker att alla gör som dom vill.
    Vill man låna till sitt bröllop är det ju upp till det paret Alla prioriterar ju olika
    Vet många som lånar till sitt bröllop, vill dom det så är ju det rätt.
    Jag vill inte, så för mig är det rätt Vi ä alla vuxna som gifter oss, vi vet oftast vad som är bäst för oss oxå

• Too Be  gift nu

Eftersom vi har lånat pengar kan jag ju berätta hur vi tänker:)

Jag och min sambo bor i en 3:a utan barn, bil och hus.
    Vi har inga tidigare lån och bra ekonomi.

Min sambo friade nu vid Nyår och vi kommer att gifta oss i maj - en stor del av det beror på att hans mamma har cancer.
    Hon mår för tillfället relativt bra, men vi vill ändå lägga det så att hon kan vara med oss.

Därför blir det så att vi betalar av efteråt istllet - vi har lagt upp det så att vi ändå inte kommer att behöva snåla efteråt.

• Therése 2006-07-01

TooBe

Får man fråga hur mycket ni lånar?

Svar på tråden Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?