• Therése 2006-07-01

Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?

Jag har under min tid här på BT undrat hur alla har råd mer sina bröllop. Och det slog mig att folk kanske tar lån. Vi har sparat i över 1 år och sparar varenda liten krona som blir över för att ha råd med det här.

Hur tänker ni? Tycker ni det är ok att låna pengar för en fest skull? Och hur mycket lånar ni? Eller har ni också sparat? Eller kanske betalar någon annan för er?

• Svar på tråden Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?
  • 15juli06

måste ställa en fråga till alla som är så anti lån. Ni tar väl inte bröllopsresan på avbetalning hellre??

• Therése 2006-07-01

15juli06

Nu är ju inte jag anti lån. Har ju ett bostadslån själv och lån på min motorcykel. Men nej, tar inget på avbetalning, önskar oss presentkort på resebyrå i present.

• Gerda

15juli06

Nej, resa ær inget som hør till att øverleva, utan en upplevelse som vi ser som bonus. Vi sparar till våra nøjen och fester, æven om det tar tid.

Førstår dock att andra ser lån som møjlighet, men det ær inte en øppning før oss. Dessutom står jag knæ-djupt i studieskulder... lægga till kommande lægenhetslån (Oslo) så skulle lån till brøllop kænnas mycket tungt och onødigt før oss.

• bröllops häxan

vi kommer att ta lån :)
    Det finns inga bortförklaringar till det. Så är det bara.

• Sanasol

"Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?"

Tar man lån för sitt bröllop har man ju egentligen inte råd, eller hur?

• Fialina 070707

Sanasol - Elegant poäng! ;)

• Therése 2006-07-01

Sanasol

Jo det har man väl, dom flesta betalar av sina lån. Banken skulle inte heller godkänna om någon inte hade "råd" till ett lån.

• Therése 2006-07-01

Men ni som lånar. Hur mycket lånar ni?

• bröllops häxan

isånna fall så har ju 70% av de som bor i s-holm inte råd att köpa en lägenhet heller..hihi..*L*

• 15juli06

Sanasol, håller inte med. Om huset stiger i värde, så har du ju råd att gifta dig om du säjer kåken. Men man vill ju bo kvar, då kan man låna en viss del på huset exempelvis och se det som ett tidigare uttag på "vinsten"

Svar på tråden Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?