• Penny J

Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?

Det där med ekonomin har vi löst så här; Vi har ett gemensamt konto där vi sätter in en bestämd summa var varje månad. Jag tjänar lite mer än min m2b så jag sätter in lite mer än honom. Fast inte hela mitt "överskott". Jag har "privat" lite mer än honom kvar sedan också. Från det kontot betalar vi sedan alla räkningar, mat, gemensamma inköp typ möbler, presenter till släkt och vänner, resor och så. Samtidigt har vi privat ekonomi kvar som man använder om man köper kläder eller går på krogen eller vad man nu gör. Väldigt bra tycker jag.

• Penny J

Therese: Ja det är bra för då behöver man inte känna att det är jobbigt om man inte gör slut på lika mycket pengar privat, samtidigt som man han en gemensam ekonomi. Två flugor på smällen liksom...

• Penny J

CT Det är ju egentligen samma som vi... En del gemensam och en del för sig själv. Skitbra!

• Penny J

En fråga angående äktenskapsförord... Degäller väl så att om man skiljer sig så delar man inte allt på hälöften utan man får det som man tog med sig in i äktenskaåpet om ni förstår hur jag menar? Men hur funkar det om en av parterna går bort? Får ändå den andre pengar och ägodelar då?

• Penny J

Ser nu att jag stavade som en kratta i mitt förra inlägg... Pinsamt. Svenskafröken som man är och allt... Vart tar pengar och sånt vägen om man går bort då?

Svar på tråden Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?