Tar ni lån för att ha råd med ert bröllop?
Vi tänker spara allt o jag har redan nu 2,5år innan förberett massa saker med budget för ja har kommit på vad jag vill ha för klänning etc åt mig o sen har han sagt ok vad han vill ha. SÅ jag vet vart budgeten hamnar runt-55000 max.
Resan kommer antagligen gå på 20000 o hinner vi inte spara ihop sista biten så kan de hända att vi tar ett lån på allt från 1000-10000kr men inte mera än så för då skjuter jag hellre upp det till året efter (vill ha sol när vi gifter oss)för jag e totalt allergisk mot lån. Det är praktiskt i visa tillfällen som ett hus men när det kommer till andra saker inkl bil så vill ja inte att vi ska ha ett lån på 100 000kr.
Jag har redan köpt skor o tiara...tänker lägga ut utgifterna som går på längre tid. Mat o klänning går inte lika bra o köpa i förväg precis hehe...
Vi har gemensam budget nu mera sen vi blivit sambo o tur e det för annars hade vi inte haft mat på bordet...kanske nudlar om han fick vara den som har hand om pengarna. :/ Vi betalar egna räkningar som mobil separat men sen tar han hyran o jag maten, det jämnar ut sig rätt bra på slutet då vi har "liten hyra".