• Bunni

Glamour, mon amour!

Hej Lapinette
    Jag ska flytta till Tokyo om två månader tror du att det är svårt att lära sig japanska?

• Bunni

Lapinette,
    Tack det låter som att det kanske ska gå vägen även om man kommer känna sig som "Lost in Translation" ett tag.
    Har hört talas om kurser där dom bara pratar japanska, ska tydligen vara effektivt även om det tar lite längre tid.

Lite nyfiken , har du japansk släkt?

• Bunni

Lapinette:
    Så kul att höra med någon annan som också har "internationell" familj! Jag har koreanska föräldrar men har växt upp i Stockholm. Min norske m2b har fått jobb i Tokyo så det är därför vi flyttar.

När vi träffades jobbade vi på samma avdelning men nu har jag fått tjänstledig från min tjänst och ska jag vara medföljande och hemmafru i 3 år så lite nojig just nu att jag ska bli helt rastlös.Så försöker hitta saker jag kan aktivera mig med, förutom att planera vårt bröllop

• Bunni

Lapinette,
    fördelen för oss är att vi redan jobbar på ett internationellt företag med svensk-norska ägare. Så inget krav på japanska på Tokyokontoret.

Vi ska gifta oss den 5:e Augusti i Trosa Lands kyrka, middag och fest på Bomans Hotel. Vi hade redan bokat allt innan Tokyo erbjudande kom, men som tur var kunde vi göra som planerat, trots visum krav etc.

• Bunni

Izunia,
    Vi gifter oss den 5/8 och har gäster från lite alla möjliga länder. Så håller på undersöker om det finns psalmer med samma melodi så kanske gästerna kan nynna med.

Härlig är Jorden och Den blomster tid verkar i alla fall vara kända i Norden.
    Tror att det brukar vara 2 psalmer under en vigsel.

roslagsbrud,
    har ni skickat ut er inbjudningar än?

• Bunni

Kändes också som att den blomster tid är skolavslutning och i augusti känns det ju extra fånigt. Men så finns den tydligen med bröllopstext så överväger att ha den ändå.

Härlig är Jorden är fin men kanske lite mer jul/begravning. Vad tycker ni?

• Bunni

roslagsbrud,
    Jag älskar NY och mina favoritkvarter är i Soho. Massa trevliga fik/barer och roliga butiker. Vill man göra fynd och handla billigt så ligger Chinatown bara runt hörnet. Så det är alltså trendigt och billigt krimskrams omvartannat.
    Om du har möjlighet så gå till Soho Grand. Ett läckert hotel, nästa gång vi åker till NY så har vi sagt att vi ska bo där. Jättetrevligt att bara slinka in efter en dags shopping och ta en drink i deras lounge bar

Är det fint väder är det också mysigt att ta en båttur, tex till Ellis Island/Frihetsgudinnan även om det kan vara mycket turister.

För inspiration se "Hitch" m Will Smith.

Svar på tråden Glamour, mon amour!