• Majs Sthlm

Glamour, mon amour!

Gemma

minns du mig? jag har haft mycket omkring mig... men har läst allt på din förra tråd! och blivit förundrad hur mycket som skrivits! jag skulle aldrig hinna med...

min pappa har fått ett återfall i sin sjukdom så vi kommer troligen att skjuta upp vårt bröllop tills han blivit färdig med sin behandling; troligen kan det bli bröllop i början av oktober istället.

• Majs Sthlm

Gemma

har du allting klart inför flytten? hur känns det dessa sista skälvande dagar tro?

• Majs Sthlm

jag vill tipsa om de sista sidorna i det aktuella numret av magasinet InStyle - underbara spetsklänningar! bl.a. en hellång Ralph Lauren i svart spets med en svart slipklänning under - något sådant som brudklänning för mig kanske? fast ljus.

sen kan man fortsätta att bläddra bakifrån om man vill och kolla in många privata bilder på underbart vackra julianne moore. jag är rödblond - mörkt rött på underhåret fast blondare (och lite råttfärgad) på ytlagren. kanske ska bli lite rödare, som jm om det blir ett höstbröllop för mig istället?

PS tjuvläste tidningen på Pressbyrån men valde sedan att köpa Elle Decoration UK, just nu endast 39:- (jag är från Småland... ) DS

• Majs Sthlm

du är snäll! ja det viktigaste är att han blir bra och kan vara med. även om jag sörjt lite att det inte blir ett vår/försommarbröllop, kanske med ljusrosa och grönt, möjlighet till lite lättare/kortare kläder och kanske även enklare miljö då ljuset/vårsommaren/naturen gör sitt till. men det fixar sig på något sätt. ditt bröllop verkade ju underbart men jag antar att det ändå är lite varmare där ni var vid den tiden.

vad kul att det var så lyckat din och lapinettes dejt, jag blev lite orolig att det inte skulle bli så - har en del erfarenheter av internetdejting med presumtiva partners och det är ju inte alltid känslan är den samma då man ses... fast kanske inte går att jämföra rakt av då det inte är så mycket romantik/erotik inblandat... eller?

• Majs Sthlm

haha de säger aldrig till en när man tjuvläser. senast och enda gången jag råkade ut för det var på Statoil/BP i min hemstad för kanske 10 år sen, lite jobbigt...

jo det finns många trevliga tidningar... vet ej vilken som är min favorit. jag bejakar inte allt sådant som du gör utan kan egentligen känna att det finns mycket annat jag skulle lägga tiden på...

de engelska bröllopstidningarna är så dyra... och de finns väl ej på bibliotek heller?

• Majs Sthlm

jag känner mig redan mycket mer inne på höstbröllop nu!!! du har nog redan hjälpt mig lite där...

svårt att veta hur tentan gick. fråga 1 (av 3) var svår men öht handlar det om hur snälla de är vid rättningen. färdigrättad den 17 tror jag - omtenta 27.

• Majs Sthlm

apropå dyrt med magasin - min make (nåja) prenumererar på och spontanköper HUR MYCKET tidningar som helst - i hans fall ganska uteslutande på följande områden:
    - Motorcyklar
    - Musik

ibland har jag tänkt att jag önskat att han läst mer hederliga böcker, t.ex. i sängen. så tänker jag om mig själv också... fast ibland blir han uppslukad av någon bok, tur det.

• Majs Sthlm

exakt Gemma,
    jag tänkte på det - du har ju en helt legitim anledning att läsa dina tidningar (eller titta på bilderna...) i och med ditt/dina yrken (även kommande...) själv håller jag inte på med något som motiverar sådant...

• Majs Sthlm

jag och min fästman träffades på nätet, så för oss funkade det!

läggdags för mig också, kanske en vända tillbaka hit efter linser m.m.

• Majs Sthlm

jo man kan tycka det men mina verklighetsflykter blir alldeles för långa ändå! ska skärpa mig på nästa jobb. kram och godnatt

• Majs Sthlm

och hoppas att dina vänner hittar hit snart!

• Majs Sthlm

Lapinette:

tack för hälsningen; håller med dig om att maj är en fin månad - den vackraste månaden tycker jag nog. låter härligt med Cannes och Nice nu; roligt för din mamma! själv var jag första gången i Nice på min första tågluff när jag var 16 - vi var i Cannes först och träffade roliga killar där, tyvärr hade vi dock stämt träff med min reskompis pojkvän med kompis i Nice så vi fick överge vårt roliga äventyr i Cannes och det blev inte lika kul de dagar Marias pojkvän fanns med i bilden... blev lite nostalgisk jag också - som kanske din mamma blir!

Gemma: stort lycka till med alla dina sista bestyr. fick lite flash-back från ett annat ambassadbesök för mig samma dag som resan - ett land som nekade mig businessvisering i våras men till slut fixade det sig med en turistdito några timmar innan planet skulle gå...

hoppas galan var kul och festlig! vad hade du på dig?

kram M

Svar på tråden Glamour, mon amour!