Inlägg från: spöket laban |Visa alla inlägg
  • spöket laban

Glamour, mon amour!

Jiipii jag hittade tråden, ganska enkelt att räkna ut vilken det var:)

Var i malmö i två dar på shoppingtur och alla butiker Gemma tipsade om hade kanske totalt 10klänningar jag skulle vilja köpa från 4000kr och upp (typsikt) fastnade för en dolce&G klänning som var som ett litet grönt fodral, riktig coktail klänning sååå fin...men dyr för min ekonomi denna månad tyvärr så det sluta med nåt oväntat: En nougatfärgad lång siden halterneck med stort spänne under bysten och hög slits i fram...kändes väldigt mycket hollywood röda mattan känsla i den, kanske lite för mycket men vem bryr sig det är ju min fest :)

Lapinette när är det du ska gifta dig? Va kul att klänningen börjar närma sig sitt slut...med gemmas underbara spets "avundsjuk".

kram på er tjejer

• spöket laban

Izunia jag hittade den på cinderella tror jag det hette...eftersom jag inte hade råd med den lilla gröna D&G klänningen :( (fast den hade inte passat till tillfället heller :) ) Jag ska ha den till min förlovningsfest, lite försenad sådan men men brudklänningen är ju redan införskaffad och ringen beställd. så ska bara klara av denna fest så kan jag lägga allt krut på förberedelsen inför vårat jättbröllop, Vart var det ni skulle gifta er någonstans? och när? Tips om butiker i malmö fick jag av gemma på den andra tråden, hade jag haft ett fett klädkonto denna månaden skulle jag nog ha köpt en massa grejer på alla dom butikerna hon tipsade om, det var precis min smak ;)
    kram

• spöket laban

Heeej gemma och ni andra :)

gemma såg dig i den andra tråden, Hur har du det nu? är du kvar därborta än? eller har du kommit hem?

Nu har vi gift oss borgligt här, annars gäller inte vår vigsel vi ska ha utomlands de har tydligen inge vigselbevis som gäller inom EU eller nåt liknande. Så jag blir gift 2gånger men det som räknas för mig är det stora bröllopet i sommar (trots att jag har redan nytt efternamn) käns lite konstigt faktiskt.

Hur gjorde ni/ska ni göra? byta namn eller ej?

Izunia har en bild på carmen & dave´s bröllopstårta på sin sida , precis en sån vill jag ha, men någon som vet var jag hittar en sån cake topper?

Har ytterligare ett problem, slutade med mina p-piller i januari för jag vill att de skulle gå ur kroppen ordentligt innan bröllopet, men nu har jag helt plötsligt fått en massa små plitor i hela nyllet ser ínte klokt ut och det tycks aldrig lägga sig! panik!

några tips?
    make up som täcker bra i 40graders värme?

kram spöket

• spöket laban

Härligt att höra att du har det bra, du lever i mina och säkert många andras ögon ett härligt liv...grattis på 8 års dagen till Er

kram

• spöket laban

Hej tjejer hur e det i dag? sköna söndag? eller börjar stressen inför kommande vecka infinna sig?

Jag har äntligen hittat min dröm caketopper (likadan som carmen & dave)men det är sex veckors leveranstid på den från usa och jag åker om 5veckor...typiskt

ska tillägga att jag fortfarande inte hittat skor än heller efter det är så lång leveranstid på dem med, Så det enda jag har klart i min outfit är en underbar klänning och axelvaddar (som ska sys in som ett par bröst .-p )

Ha det gott kramar spöket

• spöket laban

det skulle ju vara en smilegubbe där

• spöket laban

Izunia du kommer ha det betydligt pampigare än mig men jag kanske har fler gäster :) Jag har precis hittat caketoppern carmen & dave hade men den kostar 100dollar och har leveranstid på ca6veckor så jag hinner inte få den? ska leta efter en kopia på balkan eller nån som kan gör en...vem skulle göra din? nån här i sverige?

• spöket laban

Lapinette Grattis och välkommen hem längtar efter att få se dina bilder:)

• spöket laban

Hej tjejer Det är så kul att höra lite vad som pågår i eran vardag, själv har jag varit med om nåt av det värsta i Mitt liv, åkte in akut på torsdag kväll till kirurakuten pga ryggsmärtor (kunde varken gå eller stå ) Läkarna tryckte för allt dom hade på magen och det resulterade i att jag fick ännu mer ont och sen tog man massor med blodprover och förberedde mig för ev operation under kommande natt? utan att säga för vad??! Det hela slutade med att den unga läkaren hade med sig en kvinlig kollega in runt midnatt som tryckte ännu hårdare på magen vilket resulterade i tårar och sedan avslutade hon det hela med att säga att jag hade muskelvärk!! Jag trodde inte det var sant hon skulle alltså skicka hem mig med diagnosen muskelvärk trots att jag inte tränat eller nåt? Så Då började jag skrika åt henne att det kan inte vara sant!? Fick till svar -vad vill du att jag ska göra då?, -Du ska inte skrika åt mig! och så avrundade hon det hela med att säga att det kan vara cancer i magsäcken!

Jag fullständigt hamnade i choktillstånd och drog åt mig jackan och sprang ut till bilen och bara grät...

Ringde akuten dagen efter och berättade vad som hänt, hon ollade upp mina prover och sa att det borde ha visats om det var något sånt på proverna men allt såg bra ut, pust.

Har nu ätit magsårsmedicin och vilat i 2dagar och mår redan bättre men kan inte påstå att jag är mindre orolig då jag fick precis samma grej för ett år sen, och gick ner 5kg på min lilla kropp! Tänk om det händer igen innan bröllopet ska ju gifta mig i slutet på juli!

förlåt för ett lånt inlägg :)

• spöket laban

Tack för all omtanke, jag har tänkt tanken på att anmäla henne men vet inte om jag orkar det just nu...ska vänta några dagar och se om det går över och jag kan börja äta normalt igen...kramar

Svar på tråden Glamour, mon amour!