• Lapinette

Glamour, mon amour!

Själv har jag varit ute och ätit glass samt tagit en promenad på Djurgården med mina kollegor. Fattar inte varför vi gör det så sällan...eller så är vädret aldrig bra?!

Det kommer en rödögd och halvvarm Lapinette till SATS ikväll! Har tyvärr ett öga som inte mår så bra och idag har den en av sina värre dagar. Trist men bättre nu än om en vecka!

• Lapinette

Vilka nattugglor vi har här på tråden!
    Själv är jag helt kvaddad idag efter en lååång middag med Gemma igår . Skämt å sido var middagen ett rent nöje men jag la mig rätt sent och vaknade efter 4 timmar, det var ljust och jag kunde inte somna om. Till detta så började det rinna från näsan så idag rinner det från näsa och ögon och jag är inte allergisk. 10 dagar kvar till bröllopet!

Kaisa - håller fullständigt med! På detta forum "träffar" man människor som man normalt aldrig skulle träffa. Man är inrutad i sina vanliga rutiner och springer på. Jättehärligt att få lite ny input i ens liv.

Beröringspunkter...?!! Tja vi var i samma stad 92, han bodde där (Vence) och jag var på besök men vi träffades aldrig. Det var inte rätt tidpunkt för oss då. Vi älskar god mat, gott vin och att promenera i bergen. Vi gillar och prata och är båda öppna och ganska så orädda av oss.

Annars är jag ganska mycket för "opposite attract". Jag vill hellre bli kompletterad eller lära mig något nytt. Någon som öppnar nya sidor hos mig/sig.
    - jag är kall, han är varm
    - jag är ofta lugn vid diskussioner, han upprörd och vild
    - jag kan inte sitta still, han älskar att göra ingenting
    - han är en otrolig gentleman och jag är burdus ohyfsad svenska
    - han är givmild, jag är snål

Det finns säker mer som jag inte kommer på nu.

• Lapinette

Nu har Gemma åkt iväg på smekmånad så vi får klara oss själva här på hennes tråd. Hur ska det gå?

Själv fick jag en dos av Gemma både i tisdags (live) och i onsdags då jag provade min klänning. Känner mig så nöjd! Dupionsiden, spets och pärlor och sedan en tunn chiffongsjal över axlarna, solbränd med nyinköpt smink efter min kurs på MUS. Det enda jag inte kunde fixa igår på min "repetition" var håret.

Brud_Juni 2007 - karlar kan ibland vara så otaktiska. Själv har jag fått höra att jag gått ned i vikt av en otroligt sympatisk dam på sats. När jag såg henne som hastigast på Gemmas och min pump i tisdags så sa hon det - jag ska tänka på dig den 20 maj. Imponerande att hon kom ihåg mitt datum. Har säkert nämnt det någon gång för så där 6 månader sedan. Känner henne inte väl och vi kanske ses typ 1 gång i månaden. Vad glad man blir!

Annars tjejer - idag ska jag boka den godast och underbaraste bröllopstårtan. Sen är allt klart inför bröllopet.

• Lapinette

Lugn som en filbunke!
    Men dock lite orolig över om min far, om han kommer eller ej...får inte tag på honom och sist vi pratades vid (1,5 månad sedan) så hade han ännu inte bokat biljett, Tokyo - Stockholm. Då sa han visserligen att jag skulle vara lugn men jag tycker att han borde kunna höra av sig och tala om när han anländer etc.

Roslagsbrud - snart är det din tur, både när det gäller bröllop och att hitta nytt jobb!

• Lapinette

Brud_juni2007 - vi åker på måndagmorgon. Söndag är det svenskt smörgåsbord ute på min mammas landstället med hans och min släkt.

Nu är vår tårta bokad. Hos två helt underbara tjejer i min lilla förort. De har gjort en specialare till oss med nötbotten, körsbär i rom och så ljus chokladmousse. Den var såååå god! De ville göra en slags moder Schwartzwald efter vårat försök att hitta en "riktig" sådan i Stockholm. Den ska sprayas i choklad så det ser ut som brun sammet och smyckas i lime och rosa (blommor). Så nu är det sista fixat!! Nu kan vi gifta oss!

Vi ska ha två näbbar! Tycker små näbbar charmar till hela bröllopet. De går aldrig och veta vad de hittar på för bus i kyrkan men det är ju oftast det som gör cermonin mer avslappnad och minnesvärd. De pratar inte samma språk och har aldrig träffats men den äldsta (6 år) ser det som en viktig uppgift att ta hand om den mindre (snart 3 år). Mamma har sytt söta rosa klänningar till dem.

Visst har man en klänning med "monster" på så håller jag med om att man ska ha något stilrent. Följ samma stil som övriga smycken (örhängen, ringar).

• Lapinette

Brud_juni2007 - förstår precis ... det är jättesvårt att hålla reda på alla på BT. Jag blandar ihop rejält emellanåt. Vi ska åka till Sorrento och bo på Hotel Bristol med havsutsikt och balkong. Inget superlyxigt men 4-stjärnigt och hotellet ser jättefint ut. Ska lata oss, förstå att vi är gifta, besöka Capri, åka utmed kusten, äta massor med god mat och dricka gott vin. Det är bara en vecka för vår egentliga bröllopsresa tänkte vi ta i höst (vi önskar oss bidrag till den). Vi hoppas då på att åka och hälsa på min släkt i Japan (detta beror också till stor del på min far).

Tack Kaisa, det hoppas jag med! Han är så obotligt dålig på att höra av sig. Franska släkten är oroliga för om han inte kommer vem ska då gå med mig fram till altarent??!! Hi, hi...de vet inte om att vi har valt den svenska traditionen. Vi går in tillsammans!

Annars så ringde min blivande man igår och sa att hans chef vill att han ska jobba från Stockholm. Tjohhooo tänker säkert ni (liksom jag) men han vill ju helst av allt byta jobb och litar inte på sin chef så igår satt vi och skrev ned plus och minus på detta erbjudande. Vem vet, vi kanske inte bara gifter oss, vi kanske flyttar ihop på heltid också!!!

• Lapinette

Vi vill bo ihop men han vill inte vara kvar på det företaget! Nu har i princip hans kollega fått sparken för att han inte kan tänka sig att flytta till Stockholm. Att få sparken i Frankrike innebär 70 % lön i två år och för dessa grabbar ca 45 000 i månaden...så nu funderar O på om hans ska jobba i Stockholm för ett företag han inte tror på eller om han ska läsa svenska. För mig låter det som ett angenämnt problem. Men som sagt vi får se vad som händer för detta företag har ändrat sig i sista minuten till något helt annat många gånger.

• Lapinette

Absolut tomt utan Gemma...men hon är ju tillbaka på tråden om drygt en vecka....men då är jag borta på smekmånad!!!

Min man pratade med sin chef idag och ställde en hel del krav (på flytt till Stockholm) och chefen sa överraskande ja till allt så det verkar väldigt troligt just nu att jag får ta och rensa i klädkammaren så O får plats med sina kläder. Men som sagt, vågar inte ta ut något i förskott. Den dagen kontrakt är skrivet så kan vi skåla! ....fast han kanske bor här hos mig redan i augusti!!! och mindre än en vecka är jag Madame Z!!!

• Lapinette

Brud_juni2007 - Irland låter härligt! Gillar och bila runt. Vi har tagit några vändor i Italien och i Frankrike med bilen. Vår första semester var i norra Italien, Gardasjön, La Spezia, Toscana.... uuuunderbart!

Nu kan jag inte sova längre. Vaknar jättetidigt och så snurrar tankarna i huvudet som tornados. Det är bröllopet och det är flytt. Fjärilar i magen!

Vi båda ligger visst sömnlösa, jag vakna 05:15 i Stockholm och O 06:00 i Cannes. På lördag kommer det vara två vrak som vandrar upp för altargången med stora svarta ringar runt ögonen och efter middag och lite vin så somnar vi mot varandra. Vad tror ni, kommer vi att gå på någon slags extra energi?

Svar på tråden Glamour, mon amour!