Hej era små geléhallonbakelser, jag saknar er jättemycket också ska ni veta. Är trött och gör mest tråkiga saker för närvarande, som att ta sprutor mot sjukdomar man trodde dog ut på medeltiden. Hör bara: Kolera, difteri, stelkramp, polio, hepatit A, hepatit B, rabies och japansk... nånting. Mest impad var jag av nåt som hette BT Booster, tänkte osökt på din man lapinette, i sin coola sportbil. Ja, då vet man att man har hängt här inne inte FÖR länge men i alla fall rätt bra länge... Jag såg helt enkelt ut som en nåldyna! Tröstade mig med att ligga raklång i solen. Skåne har 23 grader och det är alltså här jag är just nu.
Sen apropå nålar, sydde jag om lite byxor och så, sympatisydde kan man säga, eftersom mamma svettades och slet över min före detta brudklänning... nu ska den ju leva ett andra liv som cocktailklänning. Men alltså det blir sååå fint!
Hittade f.ö. sidenband i massa fina färger på NK, ska bli kul att välja!
Så att ni vet har jag varit inne och i sann Kaisa-anda smygläst era ljuvliga inlägg om snabba bilar och sexiga män. Min man tyckte att jag var spännande och lite konstig. Sen tror jag att han gillade att jag inte spelade massa spel. Andra killar skulle nog tycka att jag var omystisk och klängig men han tycker att jag är precis rätt. Och vice versa. Exempelvis sa han efter första träffen att han skulle ringa "i början av veckan" och det gjorde han mycket riktigt. Inte tisdag, inte onsdag utan måndag klockan arton. Tålamod är inte min starka sida så... det funkade utmärkt mellan oss!
Viktig grej: Han gillar mina ben. Och jag hans. Andra skulle nog tycka att vi båda hade ben som kokta spaghettisar (original, inte fullkorn) men vi tycker att varandras ben är de finaste som finns. Snabba och starka är de också.
Fysiska bonusfakta: Jag har en tunga som är absurt bred. Ganska lång men framför allt bred. Om jag vill kan jag använda den som förkläde. Vidare har jag enormt starka tår och flera av dem kan vifta helt autonomt. Fantastiskt bra. Likaså har jag jätteviga näsborrar OCH jag kan lyfta överläppen bara på ena sidan om jag vill se lite hotfull ut.
Nu vill jag veta allt om er.
Lapinette, jaaa vi ses på tisdag utanför Åhlens klockan 18.30. Pumpar vi sen? Jag har köpt en laxrosa ensemble som jag gärna visar upp på Östermalms-Sats (eller om det nu var Hötorget).
Kaisa, SUPERGRATTIS! Hade du fest eller sparar du dig till bröllopet? Vad transporterar dina proteiner förresten? Kan man träna dem i att transportera olika saker, typ lydnadsträning? Berätta gärna! Båda mina föräldrar var forskare innan de pensionerade sig (mikrobiologi + biokemi), de hade labb i källaren med autoklaver och grejer, jag brukade hjälpa mamma att räkna bakterier i agarplattor och göra lite PH-mätningar och sånt. Barnarbete alltså! Men spännande var det.
Jättekram, G