Lapinette, Nem låter som vi säger i skåne JEATTE-GOTT! Och egentligen borde jag väl se det som att jag stannar i Shanghai i två år, med inslag av turism till Europa, men det känns så drastiskt. Så jag väljer att tänka att jag kommer hem, hit till Sverige, i juni eller juli. Och då stannar jag nog ungefär en månad.
Bevis på att jag ännu inte klippt navelsträngen: Vi har kvar en stor, möblerad lägenhet som är outhyrd. Viktigare ändå: Jag har kvar mitt sats-abonnemang! Tror att när DET blir fruset / uppsagt, då har jag flyttat på riktigt. Och om jag verkligen ska få ut nåt av den här perioden måste jag nog acceptera att jag bor i Kina. Men shit... man har allt en bit kvar. Speciellt när det är så fint här.
Lägenheten visas idag! Superspännande! Jag har varit och köpt färsk frukt och lite annat som ska sätta den sista guldkanten. Och igår var floristen där med underbara balkonglådor fulla med lavendel, rosmarin- och olivträd och ja, det är nästan så att jag ångrar mig. Balkongen har ju utsikt över kanalen med små båtar som puttrar förbi. Helt otroligt att man kan bo så, fem minuter från centralen och Arlanda Express. Den här lilla raringen har verkligen varit min kokong i två års tid.
Min man är hos sin PT IGEN, börjar nästan bli misstänkt...
Ikväll ska jag grilla hos min bror i Saltis. Tycker så mycket om deras barn. Ja, när jag tänker efter gillar jag barn jättemycket, i alla fall åtta stycken (alla som tillhör familjen).
Kram på er: G.
PS Lapinette, längtar till tisdag!