Idag har jag gjort någonting glamouröst, jag har varit på manikyr för första gången i mitt liv. Det ni!
När jag satt på jobbet så föll plötsligt blicken på mina händer och jag upptäckte att naglarna dragit iväg en bit och att varje nagel hade sin egen form. Jag har turen att ha starka, fina naglar, men de växer så det knakar och jag hinner inte med! Så jag ringde helt enkelt till en salong och drog iväg på lunchen för att fixa till dem. Fick de insmorda, filade, putsade och målade. Ska absolut göra om det till bröllopet så att ringarna gör sig riktigt fint.
Om jag vore rik så skulle jag utan tveckan lägga ner en hel del pengar på såväl manikyr som pedikyr, frisör, ansiktsbehandling, massage... Gud så härligt! Och en personlig tränare av hankön med fast rumpa och bestämd röst...
Lapinette: jag är GRYMT imponerad av din träning. Gemma går inte av för hackor hon heller...
Sambon och jag har kommit överens om att så fort isen är borta från stigarna, promenera runt sjöarna hemma varje kväll vi hinner (ca 5 km). För att springa - det orkar jag bara inte!
Gemma: Ja, ja, jag LOVAR att jag ska se Pingvinfilmen! Den går fortfarande på bio i Stockholm så jag tar den nog nästa vecka. Du har rätt - finns inget bättre sätt att bota depighet än att se andra har det värre än en själv, må det så vara pingviner!
Sambon har kommit över gårdagens dödsångest - han hade det i minst ett par timmar på riktigt faktiskt! - och ska först genomgå nya tester innan han ger upp andan helt och hållet.
Han bad om en vacker kista, men jag vägrade direkt - det får bli en billig papplåda så att jag får pengar över till en vacker begravningsklänning istället. Galghumorn flödar!
Händer annars inte så mycket på bröllopsfronten - jag bara väntar och längtar. Men en kul grej är att Lidö Värdshus där vi ska vara, precis vunnit första priset i tävlingen "Skärgårdens bästa krog". Munms, det lovar gott! Bara de inte höjer priserna nu...