Inlägg från: Brud_juni2007 |Visa alla inlägg
  • Brud_juni2007

Glamour, mon amour!

Grattis Kaisa! Wow, har också en liten hemlig dröm om att en dag doktorera! Inom vilket område?

• Brud_juni2007

Aaahhh, tentan är över och jag fixade den garanterat! Vad var det jag sa? Jag kan blaja utav bara helskotta. Missar aldrig en tenta. Är bara rädd att någon en vacker dag ska komma på att jag är en stor bluff och har bara glidit mig igenom alla studier med bra betyg.

A och jag träffades på krogen. Jag gick fram till honom för att få prata lite franska och tyckte väl han var halvsöt, men inte så speciell. Han hade varit singel i 3 månader efter ett långt förhållande och var väl rätt sugen på en liten flirt med en svensk (läs: villig) tjej. Tiden gick och vi umgicks i princip varje dag och började efter ett bra tag märka att vi ju var jättekära och passade riktigt bra ihop.

Vi ringer också varandra typ 5 gånger per dag även om vi bor ihop och jämt är tillsammans. Men det är en vana som sitter kvar efter vårt distansförhållande. Mysigt tycker jag.

Jag gillar att han är lika barnslig (prutthumor) som jag, att jag aldrig kan vara arg på honom särskilt länge eftersom han får mig att skratta. Han har ett vackert ansikte och underbart kopparrött hår och bruna ögon.

Jag kan inte svara på exakt vad han gillar hos mig. Jag vet att han älskar mig, men han kan aldrig riktigt förklara varför (jag gillar att sätta ord på saker, men inte han). Det å andra sidan tycker jag är underbart, att han älskar hela mig!

Jag är päronformad med smal midja och breda höfter. Kan typ slå knut på mig själv för jag är så vig. Just nu sitter jag så ihopknycklad att ni skulle skratta om ni såg mig.

Trevlig helg!
    Kram!

• Brud_juni2007

Haha, Kaisa, vad roligt det där med lönnlöven. På något plan anar jag väl att det inte är en slump att det har gått bra för mig i livet. Nåt har man väl mellan öronen. Men ibland kan jag bli så rädd att allt ska ryckas ifrån mig, för inte kan man väl ha det så här bra? Jag tycker på något sätt att allt varit så lätt, att jag fått så mycket "gratis" - men å andra sidan, varför måste livet vara svårt? Jag har alltid följt min magkänsla när det gäller utbildning, vänner och förhållanden - och jag ångrar inga av mina val.

Vad lustigt att både Lapinette och Gemma var upptagna när ni träffade era män. JAg var faktiskt också ihop med en kille när jag träffade A. Jag gjorde också slut per telefon. Men det var inget jobbigt slut egentligen. Det "förhållandet" var för oss båda ett slags "i väntan på att nån bättre dyker upp". Vi är fortfarande goda vänner.

A's ex är en yppig italienska med stort lockigt hår. Hon dumpande A och han var nog fortfarande kär i henne när vi träffades. Jag var grymt svartsjuk första åren vi var tillsammans. Men nu har det gått över, har ju fattat att jag inte längre är något substitut (även om jag tror att jag var det i början). Jag trodde aldrig att ett "rebound" skulle leda till något så underbart!

• Brud_juni2007

Sooooooooouuuuuuuuuus le soleieieieil....
    Den där jingeln fastnar i huvet, trots att det var flera år jag såg den!

Har just kommit hem från min bästis födelsedagskalas. Trevligt, god mat, gott vin. Men skönt att vara hemma vid midnatt!!

Vi är inte heller de svartsjuka typerna (längre). Jag har ingen anledning att oroa mig över att A ska vänstra. För det första är han så underbart lojal. För det andra är han urusel på att ragga. För det tredje skulle han nog inte ens fatta vad det handlade om i fall en tjej skulle ragga på honom. Jag är fortfarande det flirtiga typen. Inte så att jag stöter på killar, men jag gillar att charma folk. Mycket oskyldigt och leder sällan till några missförstånd.

Mina tidigare förhållanden har varit mycket korta och oseriösa. A är min första riktiga pojkvän. Vi träffades ju också när jag bara var 20. Jag är faktiskt jätteglad att jag hann vara singel i några år och framför allt att jag hann bo själv innan vi flyttade ihop.

I morgon ska vi ha picknick. A lagar världens godaste picknickmat. Favoriten är tabboulleh (stavas det så?). Har också köpt lite ost och tänker hämta lite solvarma jordgubbar från torget i morgon bitti.

Nu ska jag borsta tänderna och vara duktig och använda tandtråd!
    Natti natti!

• Brud_juni2007

Lapinette, verkar som om vi har samma dygnsrytm. Nu är vi båda online samtidigt igen!

• Brud_juni2007

Hej Gemma!
    Det var så länge sen jag hade en riktigt ensamkväll. När jag bodde själv hittade jag alltid på massa roligt att göra hemma. Men nu blir allt så upp och ner-vänt när A är bortrest. Mina rutiner faller helt. Jag försover mig, glömmer att ta p-piller och sätter på mig tröjan in och ut. Det är lite tråkigt att inse att man är så beroende av varandras närvaro, men så är det för mig. Nu förstår jag varför gamla människor blir dementa eller till och med dör när den andra försvinner.

• Brud_juni2007

Åh vilket underbart väder! Har suttit ute på balkongen och druckit espresso och solat hela morgonen. Snart ska vi ut på picknick.

Lapinette, hur blir du när du är vild? Pratar mycket? Dansar? Skriker? Hoppar jämfota?

Jag brukar oftast vara ganska lugn och sansad. För att förtydliga, jag går inte runt och slänger inviter runt mig. Att vänstra skulle inte falla mig in. "Flirtig" har jag varit sen jag var liten. Jag gillar att prata med folk, vara trevlig och ställa maassor av frågor. Och ibland le lite extra åt någon söt pojke!

• Brud_juni2007

Gemma, vad är PT?

• Brud_juni2007

Picknicken blir här i närheten till vårt hem, nere vid sjön (Farsta).

Jag växlar mellan Noa och 5th avenue (elizabeth arden). de två har hängt med i många år.

• Brud_juni2007

Nu tror jag att jag sätter mig på balkongen igen innan solen försvinner. Började igår läsa Da vinci koden på franska!! Det går faktiskt förvånansvärt bra.

Svar på tråden Glamour, mon amour!