Glamour, mon amour!
grrrrrrrrrr
grrrrrrrrrr
Hello!
Grattis till klippet Gemma (när du nu läser detta)!!
Jag har kommit över gårdagens chock över den klumpiga arbetskamraten, och tycker idag att det mest är komiskt!
Åh Lapinette, jag är också avundsjuk på dig! Och Roslagsbrud, du gifter dig ju i sommar, jag måste vänta ETT år till!!
Om jag hade fått välja hade vi gift oss redan i sommar. Men A ville vänta och ha tid att spara pengar och förbereda i lugn och ro. Han har nog rätt i att det hade blivit svårt att gifta sig redan i sommar.
Mina söta små systerbarn undrar hela tiden när vi ska gifta oss. De planerar redan vad de ska ha på sig osv. Den lilla (8 år) frågade mig om det var ok att hon också har vit klänning.
Skulle gärna vilja hitta en liten uppgift åt flickorna, men jag vill inte ha små barntärnor eller något som har med ceremonin att göra. Funderar på att de skulle kunna stå och dela ut vigselprogram utanfrö kyrkan innan vigseln. Har ni några andra förslag?
Lapinette, har glömt, åker ni på bröllopsresa direkt efter eller?
Kram!
Lapinette, en följdfråga: vart åker ni?
Vi har säkert pratat om det, men jag kommer helt enkelt inte ihåg! Ursäkta mitt sviktande minne...
Hej Lapinette!
Å vilken grej att han kanske ska flytta hit!!! Jag förstår precis hur du känner. Vi pendlade i 1,5 år och A försökte hela tiden få sin firma att placera honom i Stockholm. Men det hände aldrig. Tillslut började jag tappa hoppet och trodde liksom aldrig på att han skulle flytta hit. Men en dag sa han att han ville säga upp sig och flytta hit. Vilken lycka det var! jag kommer aldrig glömma den dagen han för första gången klev in i vår nya lägenhet!
Jag håller tummarna för er!
Bara 6 dagar kvar till er stora dag! Jag blir nästan lite pirrig och förväntasfull själv (för din skull). Jag hoppas att du kommer att ha bilder som du kan visa!
Själv längtar jag till semestern. Vi ska åka till Irland om en månad på en liten roadtrip (vänstertrafik, hjälp!!!) och bo på små mysiga bed and breakfast, och dricka öl på pubar så klart!! Det blir en budgetsemester i sommar eftersom vi åker till Tanzania i höst (och dessutom måste spara pengar till bröllopet, trots att mitt studielån tar slut... shit vad panka vi kommer att vara...). Men kul ska det bli i alla fall! Vi har alltid helt underbara semestrar tillsammans.
Nu ska jag vila mig lite. Har jobbat i ett dygn (!) på mitt gamla jobb (gruppbostad för utvecklingsstörda). Sov visserligen ganska bra under natten, men jag är trött ändå.
Kram!!
Lapinette, ni kommer att gå på adrenalin hela dagen! Dagarna efteråt är ni säkert rätt trötta!
Jag hoppas att din pappa kommer, men om han inte gör det - låt det inte förstöra er stora dag!
Madame Z, jag ska tänka på er på lördag och skåla här hemma för er! Stort grattis i förskott! Kraaaaaaaaaaaaaam!
Hej vänner!
Nu sitter jag och tentapluggar igen (=ringer syrran, letar recept på nätet och läser planerar semestern). Som vanligt går det säkert vägen den här gången också, men jag är lite irriterad på mig själv att jag inte kan vara mer diciplinerad.
A är på tjänsteresa i Budapest. Jag saknar honom!! Det känns så ensamt här hemma. Men ikväll ska jag i alla fall titta på ESC. Jag hoppas lite på att Carola inte går vidare (bara för att se vad som händer med Sveriges kvällstidningar och schalgerfanatiker).
Kaisa, vad gulligt av din syster att ge dig ett halsband för att hon blev moster! Jag gillar traditionen att kvinnor får presenter när dom föder barn. Min mamma har köpt smycken till syrran när hon fick sina barn.
Lapinette, idag har väl O kommit till Stockholm och ni lär väl ha det hur mysigt (och kanske lite stressigt) som helst! Du läser säkert inte det här förrän efter bröllopet... Hoppas att ni har det bra i alla fall och att ni ert bröllop blir en underbar dag!
Kram!
Kaisa, skönt att höra att det inte bara är jag som är ineffektiv.
Tenta i morgon i psykiatri. Har pluggat i ca 2 timmar allt som allt. Men det är en liten tenta, så det går nog bra. Det mesta jag hört under föreläsningar har fastnat. En fördel med att vara "professionell" student...
Ååå jag är så nyfiken på hur Lapinettes bröllop var. Satt hemma framför tv:n och kollade på schlager EM och skålade med sambon för Lapinette och hennes man!
Hej Gemma! Välkommen tillbaka!
Vad kul att er resa var lyckad! Tråden känns som tom utan dig och Lapinette, glad att du är tillbaka!
Här hemma rullar livet på som vanligt. Jag är ute på praktik igen och längtar till att sommaren ska börja! Har efter de förnedrande fettoincidenterna börjat att springa, gå och cykla massor och jag mår kanonbra! T.o.m allergin blir bättre när jag springer.
Om tre veckor sticker vi i väg på vår roadtrip till Irland! Längtar sååå mycket!