Inlägg från: Roslagsbrud |Visa alla inlägg
  • Roslagsbrud

Glamour, mon amour!

Japp, det blev det! Dessa smileys lever verkligen sitt eget liv...

Lapinette: håller med dig - lagom mycket skillnad gör det mer spännande.

- jag är rastlös, han är kolugn.
    - jag muttrar, han ler.
    - jag vill allt nu genast, han har tålamod.

Inte heller jag är allergisk så varför kliar det i halsen då?

Gemma: i den nya Mission Impossible utspelar sig några scener i Shanghai - ifall du får "hem" längtan!

• Roslagsbrud

Herregud Gemma, vilket klipp du gjorde! Måste ha varit ett par spekulanter som slogs inbördes antar jag. Men så var/är lägenheten väldigt fin också, med utsikt över vattnet och allting.

Kaisa: minns att du skrev att du och din man representerar olika generationer och det får mig att nyfiket undra vem som är äldst - du eller han?

Brud_Juni 2007: Herregud vad folk kan vara taskiga! Man upphör aldrig att förvånas och förfäras... Det är sådana gånger man har lust att göra som på film och avfyra en rejäl örfil!

• Roslagsbrud

Avundsjuk, jag är så avundsjuk...
    Jag vill också gifta mig NU! Inte vänta till augusti. Annars letar jag som en dåre efter ett lämpligt halsband till klänningen. Hittar ingenting som jag gillar för mindre än 2500. Känns onödigt dyrt.
    Rekyrteraren igår var en lugn och sansad man som var övertygad om att någonting lämpligt skulle dyka upp inom några månader. 80% av jobben inom media/underhållning utannonseras överhuvudtaget aldrig - allting går via kontakter. Så jag sår små frön här och där hela tiden nu. Vill verkligen byta.

Är du nervös Lapinette?

• Roslagsbrud

Kaisa: Jag är äldst, hela 8 månader! Annars håller jag med dig - åldern spelar absolut ingen roll. Det viktigaste är att man trivs ihop, har roligt och attraheras av varandra.

Tack för halsbandråd - jag ska följa dem och undvika att ta i för mycket. Är också inne på pärlor, typ sötvattenpärlor i olika färger och former. Fast egentligen skulle jag vilja ha turmaliner. Suck...

Lapinette: din tårta låter som någonting helt i min smak. Själv väntar jag fortfarande på att få förslag från Lidö. Ska bli spännande att se vad de tänker komponera ihop. Men vi kanske skippar tårtan i och för sig, och satsar på en smarrig efterrätt istället. Som ni alla vet så anstränger jag mig hårt för att bryta mot de flesta traditioner!
    Några näbbar har vi förstås inte, men att låta några barn dela ut vigselprogram är en väldigt bra idé som jag kanske knycker - om vi har något vigselprogram vill säga..

Japp, jobbar inom media/underhållning och har så gjort i en herrans massa år vid det laget. Gillar det skarpt även om det var journalist jag skulle bli, egentligen. Just nu skulle jag vilja gå vidare antingen inom tv eller förlag, men det är jag inte ensam om...

T hemma konstaterade häpet att hans sommarchinos från i fjol har blivit alldeles för stora! Där ser man vad bra kost och regelbunden motion kan åstadkomma. Fast det kostar att förnya garderoben - hum, ska kanske börja göda honom igen?

Idag åkte sandalerna på för första gången i år. Och fina, filade fötter med nymålade naglar har jag också, även om de är rysligt vita fortfarande!

Sommar, sommar... i helgen kommer häggen att slå ut!

• Roslagsbrud

Lapinette: Vad roligt ändå för din man att bli erbjuden att jobba från Stockholm! Eftersom ni tänker försöka föröka er efter bröllopet så är det väl inte så dumt att bo ihop också? Underlättar...

• Roslagsbrud

Det var tråkiga nyheter Lapinette. Förstår att du blev ledsen, och han är säkert lika besviken själv. Skönt ändå att han verkar vara på bättringsvägen, även om det går långsamt.

Inte många dagar kvar nu innan du blir Madame! Ni kommer att få en underbar inramning av Moder Natur på ert bröllop. SÅ vackert som det är ute just nu... Tänk att man alltid glömmer hur breath taking svensk försommar är.

Kaisa: som ungdom tågluffade jag i Italien en hel månad. Som vuxen har det blivit Rom, Venedig och Sardinien. Ett så vackert land! Florens och Toscana är otroliga trakter med mycket kultur och god mat. Har aldrig varit i de italienska bergen, men jag antar att de är som de franska alperna - sommartid är det verkligen en upplevelse att följa vandringslederna. Låter som en perfekt semester!

• Roslagsbrud

La Bella Italia... Inte för inte att man längtar dit efter alla era beskrivningar!

På lunchen idag hittade jag så äntligen halsbandet jag ska ha till klänningen. Enkelt, klassiskt och väldigt vackert. Äkta pärlor (saltvatten) på en 18 karats länk som blandar matta guldrör med blanka små guldkulor. Dock dyyyrt... Ska vänta ett par veckor eftersom jag vet att butiken då kommer att ha 25% för medlemmar (och gissa vem som tänker bli medlem då? ) . Detta tillsammans med ett presentkort jag har innebär att jag får halsbandet för 1/2 priset. Får se det som en investering, ett äkta smycke som min dotter kan ärva en vacker dag.

Hör ni hur jag försöker rättfärdiga mitt beslut att köpa ett alldeles för dyrt smycke?

• Roslagsbrud

Ja, Lapinette - grattis i förskott och lycka till med allt!

Kaisa - menar du verkligen att man kan lämna tillbaka underkläder till butikerna? Men då måste folk shoppa som 17 och sedan bara åka tillbaka med rubbet efter nån fest eller så. Urk!

Gondolen är kanon och har nog stans bästa drinkar. Hängde där förr en del, men sedan T kom in i mitt liv är det slut med det. Stackarn har svindel och klarar inte av stället. Av kärlek gjorde han våld mot sig själv och följde med mig dit en gång, men det slutade med att lilla jag fick leda ut en lång och illamående T som kallsvettades och darrade som ett asplöv. Gissa om jag fick dåligt samvete... Har man inte tillstymmelsen till svindel själv, så är det svårt att inse allvaret med det.

Kaisa: vad bra att du hittade en sömmerska! Var var det du skulle gifta dig nu igen, och när? Berätta mer om allt, kläder, skor, smycken osv osv. Kanske att du redan gjort det, men med 635 inlägg i den här tråden är det omöjligt att gå tillbaka och kolla. Det får bli en favorit i repris i så fall!

• Roslagsbrud

Gemma: Den här årstiden så är det nästan otacksamt att jämföra Sverige med något annat land. Vad slår svensk försommar? Kan dock trösta dig med att vi har blivit lovade si så där väder ett tag framöver. Men jag förstår precis vad du menar med krispig luft. Varje gång jag varit borta en längre tid så känns att komma hem som att dricka ett stort glas kallt, rent vatten!

Spöket Laban: Efter många funderingar så bestämde jag mig för att behålla mitt eget efternamn. Det är ovanligt och välkänt i min bransch och det har ju varit mitt så länge nu. Orkar inte heller med att hitta på en ny namnteckning...

Gemma igen: favo dofterna... Hum, återkommer alltid till blomdofter. Pioner doftar fantastiskt! Och så kaprifol, plommonträdens blomning, för att inte tala om mimosan... Hembakat bröd, nybrygt kaffe, men bäst av alla dofter är ändå älsklingens halsgrop - den får jag aldrig nog av

Även jag är så nyfiken på Lapinettes bröllop! Mitt eget närmar sig med stormsteg känns det nu som, och nästa helg ska vi till Lidö för att planera. Vi bestämde oss slutligen för en lättare meny än från början eftersom det är ju en lunchbuffé vi ska ha. Vad tror ni om följande?
    Blåmusslor marinières
    Öjebyröra
    Skagenröra
    Rökta räkor
    Dillgravad lax
    Varmrökt lax
    Kallrökt lax
    Rökt makrill
    Rökt sik
    Grillade blacktiger räkor
    Gratinerade havskräftor
    Kräftor
    Pastrami
    Grillad Kyckling
    Aioli
    Grav laxsås
    Kalix löjromsås
    Krondillskokt potatis
    Ljungfrusallad
    Blandade ostar
    Färsk frukt
    Hem bakat bröd

Visst får man skärgårdskänsla? Och så gott öl och krispiga vita vinter till det, snaps och kanske ett portvin till osten. Vi ska givetvis ha någon form av tårta/efterrätt också.

• Roslagsbrud

Spöket Laban: finnar när man börjar/slutar med hormoner kommer alltid som ett brev på posten tycker jag! Men så försvinner de en dag, lika plötsligt som de kom! Förhoppningsvis så slipper du smeta in dig med foundation på din stora dag... Kolla med en hudläkare om den kan skriva ut tabletter som får ordning på det hela.

• Roslagsbrud

Tack för tipsen! Jo du har rätt - behövs mer grönsaker. Smalare såser är nog inte så dumt heller. Ska fundera kring köttet - bekvämt om det är någonting som funkar kallskuret. Och så vill jag nog ha inlagd strömming... Gud så hungrig jag blev nu då!

• Roslagsbrud

Lapinette: vi vill höra ALLT om ditt bröllop! Strunt samma om det blir långt som ett uppslagsverk - berätta! Och bilder förstås...

Själv börjar jag få lite penningpanik... Sista OSA datum är idag och ALLA har tackat ja! Verkligen jätte roligt, men jag får lov att öka på budgeten eftersom jag hade räknat med en viss % bortfall. Hum, ska kanske ordna en egen möhippa och gå runt på stan och sälja extremt dyra kyssar?

Och så börjar jag bli nervös eftersom jag anar av små antydningar att vissa gäster inte alls tänker nöja sig med ett trevligt bröllop utan bus och avslöjande tal. Och jag som hittills lyckats dölja mitt mörka förflutna för T...

Gemma: Jag håller såväl tummar som stortåar för att lägenheten ska bli din. Min new age mamma skulle säga att du måste AFFIRMERA! Så börjar mumla för dig själv "den är min, den är min" och börja be till såväl mörka som ljusa krafter. Du kan väl offra lite av din själ också?

• Roslagsbrud

Ny tråd - absolut. Kanske helt enkelt "Gemmas tutti frutti" eller "Stort och smått i Gemmas compotte". Usch, vilka rutna förslag jag kommer med...

Svar på tråden Glamour, mon amour!