• Gemma

Glamour, mon amour!

Brud_Juni, de flesta av mina väninnor är som du. Jämt får jag vara smakråd och personal shopper, vi kompletterar varann perfekt!
    Och... min bror som är ögonkirurg är lite åt samma håll som du. Han hade sönder min arm en gång när jag var liten (okej, jag erkänner att jag själv slet sönder den, han bara höll... för att han tröttnade på att jag drog honom i håret), sen var han MYCKET mån om att det var HAN som skulle följa med till sjukhuset, ända in i operationssalen. Döm om min förvåning när jag vaknade efter narkosen och han stod lutad över mig i munskydd och gröna kläder, och lysten blick. Han var femton år gammal.
    NU ska vi på konstrunda.

Kramar, G

• Gemma

brud_juni - vill tillägga att jag ofta säger "amen det finns inga regler, följ ditt hjärta" när folk ber mig hänga med på shoppingtur, eftersom jag tycker just så, men då blir de ofta bara irriterade... Och jag GILLAR ju att hjälpa folk hitta fram till sin "egen" smak... så det är väl lite av en win-win grej.

• Gemma

Kaisa... under det ynka halvår när jag hade fast anställning OCH god ekonomi handlade jag mest på postorder... ironiskt nog ;)

Lapinette, konstrundan var just trevlig. Höll på att spy på alla naturmotiv och utsikter över kulla- och bjärehalvön... men ett och annat guldkorn hittade man ju. Besökte en ung sydamerikan som höll till i en källare och gjorde vansinniga krigsmotiv mot blommiga fonder. Bland annat. Sen käkade vi ute, en lammytteriflé´som tyvärr var rätt seg. Men i byn där jag kommer ifrån finns i alla fall EN bra restuarnang och det var knökfullt av gamla klasskompisar som vänt hem över påsken. Promenaden längs stranden (mamma och pappa bor fem minuter från havet) var som vanligt magisk. Och aerobicspasset på lilla sats i helsingborg igår var hur mysigt som helst. Mmmm, skönt att vara i Skåne igen... samtidigt tur att det inte varar alltför länge för jag saknar Shanghai en hel massa.
    I morgon ska vi ha mörk chokladprovning!

Kramar, G

• Gemma

Lapinette igen: Jag har väl samma förhållande till konst och design som många av mina kompisar har till mode eller musik... jag låter DEM tipsa mig, för jag har inget tålamod att leta. Vet vad jag gillar och det är inte mycket. De är ofta betydligt mer insatta än jag eftersom många av dem jobbar som just designers eller konstnärer och sånt ska man såklart utnyttja skamligt ;) Själv jobbade jag ju i många år som musikjournalist så jag kan väl i allmänhet tipsa rätt bra vad gäller just musik. Mode skrev jag inte så mycket, det är mer ett intresse bara, framför allt sen jag träffade min fransman (som är tokig i Haute Couture och lägger minst lika mycket pengar på kläder och skor som jag).

• Gemma

nu är jag sååå sömnig för jag har bokat nästan hela vår resa genom ungern... tänkte utforska mina rötter. Världens underbaraste vinslott i Tokaj bland annat, en liten hästgård på pusztan med vidhängande uteritt, art noveau-hotell med utsikt över floden Tisza i paprikans och salamins hemstad Debrecen, massa massa massa fantastisk mat och vin mmm... tycker personligen att den ungerska maten är godast i världen och min man håller i stor utsträckning med mig, även om han skulle ha svårt att leva utan sitt finfranska käk.
    Det här blir vår smekmånad. Våra underbara bröllopsgäster gav oss 25.000 i resebidrag och i ungern räcker det långt!

Gonattkram, G

• Gemma

Kaisa, när kommer ni till Sverige? Själv handlar jag korkat nog på nätet från amerikanska sajter. Det låter ju så billigt! Sen kommer räkningen från tullen, och den från UPS... och vidhängande chockskada.

Svårt dock att stå emot... Det finns ju såååå mycket schyssta kläder och designers i USA! Min brudklänning var gjord där exempelvis och även till vardags lever jag i amerikanska lyxmysplagg som Juicy Couture, C&C California, Ella Moss och Vince. De är ju så mjuka. Komfort... vägen till mitt hjärta och min plonka. Amerikanerna är bra på det.

Vilka sajter shoppar du på?

• Gemma

Lapinette: Yes, idag samlades alla musfärgade skåningar (det känns överhuvudtaget väldigt musfärgat här, efter Shanghai) i konsthallen i Landskrona för att orientera sig inför rundfarandet. Vi hann bara med kullahalvön och i morgon kör vi runt i Bjäre. Det är väldigt nice faktiskt.

• Gemma

Hej Kaisa! Min klänning är väl närmast multikulturell, franska spetsar, gjord i USA av en designer som är halvfransk, halv-latinamerikansk (tror jag). Men generellt gillade jag de amerikanska klänningarna bäst.

Jag och min man har den hemlig dröm... att bo i USA! Det var så lustigt, vi erkände det för varann för ett par veckor sen. var i amerika bor du?

Amerikanska kroppsformer: Själv har jag stl 36 och är 171cm, känner mig som en mammut i Kina! Men på ett positivt sätt, I've liksom got tits n' ass som jag wigglar väldigt friskt. Inte alls min stil i normala fall.

Kinesiska tjejer har ofta kroppar som små spröt. Helt osannolikt platta och tunna är dom.

Choklram: G

• Gemma

Kaisa, när gifter du dig förresten och - viktigt - i vad?

Kram, G

Svar på tråden Glamour, mon amour!