kissnödig efter sex?
Ibland kan jag känna att jag blir jättekissnödig efter sex fast jag inte är det och sen håller känslan i sig ett bra tag. Varför blir det så? Är det för att det blir ett sånt tryck?
Ibland kan jag känna att jag blir jättekissnödig efter sex fast jag inte är det och sen håller känslan i sig ett bra tag. Varför blir det så? Är det för att det blir ett sånt tryck?
Den där kissnödigkänslan hade jag i samband med mens under en tid för några år sedan. Jättejobbigt!! Blev värre om jag just varit på toaletten.
Tyvärr vet jag inte vad det beror på..
Så har jag också det ibland! Det är jättejobbigt! Men jag vet inte heller vad man ska göra åt det... :(
Kan det inte ha att göra med att även urinblåsan blir "påverkad" av själva samlaget? Urinblåsan ligger ju nära slidan.
Jag brukar också känna mig "kissnödig" efteråt.
För mig brukar det kännas som en början till en urinvägsinfektion men sen går det över. Det är inte ofta det blir så här men en sak har jag tänkt på och det är när vi har sex bakifrån. Kanske blir det för mycket tryck då? Dessutom är han ganska välutrustad... Kan nog hänga samman. Eller kan det vara att man inte är tillräckligt tänd?
confetti:
jag har fått uvi (till och från i c:a 7-8 veckor) sedan jag började ha sex bakifrån. Det blir värre direkt efter att jag haft sex. Det kanske, som du säger, finns något samband? Men du har ju tur som slipper uvi iaf .
Jag har också funderat på om det beror på att man inte är tillräckligt tänd, men i mitt fall så tror jag inte att det beror på det. Däremot så blir det ju ett ganska starkt tryck (kanske även mot urinblåsan?) *suck*.
Jag har hört att man alltid ska kissa efter sex. Kommer inte ihåg varför...
Det kanske var för att rensa ut nåt?! Nej, jag vet inte. Men jag har iaf fått för mig att man ALLTID ska kissa efter sex.
Precis, det är bra att kissa efter 6. För att förhindra olika infektioner. Man kanske "sköljer bort" bakterier :D
Anledningen till att man ska kissa efter sex är att man då kissar ut bakterierna som kan ha kommit in via urinröret.
Det värsta är bara när detta "knep" inte fungerar .
Såhär tror jag att det är: under sex spänner och kniper man så mycket med bäckenbottenmusklerna att man "trycker till" blåsan lite grann och lurar sig själv att man är kissnödig.
De bakterier som skjöljs ut när man kissar efter sex är inte de bakterier som orsakar sjukdomar utan vanliga bakterier som kan orsaka irritation. Det funkar alltså inte som ett skydd mot könssjukdomar.
Nej, det vore ju väldigt praktiskt om man kunde skydda sig mot könssjukdomar genom att kissa efter sex .
UVI-bakterier kan man (om man har tur) kissa ut - det säger ju alla barnmorskor och gynekologger - så det får man nog lita på .
Malin22: Det säger ju sig själv att man inte kan förhindra könssjukdomar genom att kissa efter samlag. Genom att kissa sköljer man ju bara ut de bakterier som tar sig upp i urinröret, inte de eventuella bakterier/virus som kan överföras via mannens spermier om han har en könssjukdom.
Man ska kissa oavsett...brakterier som finns på honom el på dig själv som kan ha förflyttats upp o in.
Sedan så blir man lätt kissnödig ju när det är tryck på men som sagt det sitter där ivägen mellan hålet o knappen så det blir oerhört irrterat ibland när man gnider kropp mot kropp-varmt o svettigt även där, inkl när visa pojkar inte fattar att där ska man INTE pilla el just det med att tro att det är en del av knappen el nåt annat! Alltså man ska helst inte koncentera sig med tungan där heller-
du har grymt mera bakterier på dina händer OCH för att inte tala om i din/hans munn gämfört med dina vanliga bakterier mellan bennen. Tror det ligger på ett par tusen i munnen o bara ett par få mellan bennen, minns inte exakt antal.
Det är ialf ett tips ni kan säga till era respektive att försök att undvika där imellan med fingrar/tunga.
Jag vet precis hur de är att få den kännslan att nej inte nu igen me infektion, det svider ju så förbaskat o vid det här laget känner man till minsta symptom som kommer.
Jag vill inte vara med om en sådan en gång till kan jag säga!! Första gången det hände så försökte jag ignorera det samt att jag inte hade ett öre i plånboken till doktor/medecin. Det slutade med att jag stod på mina knän på jobbet och bara bad om att få bli körd till akuten för jag pissade blod och hade ingen ork alls eftersom det hade gått upp till njurarna-värdens smärta över hela ryggen.
Sluta med att släkting kom o hämta mig på jobbet o betala allt för jag höll på o smälla av....så tjejer...även om det inte kommer nåt ta ett glas vatten o försök att kissa ändå! hehehe