Inlägg från: Chokladtårtan |Visa alla inlägg
  • Chokladtårtan

Vita lögner - är det rätt?

Nu var det ju så att du inte tyckte att mamman skulle berättat vad familjen sa. Vad ska man säga då? Mamman måste ju få berätta, hur det ligger till. Om man berättar något sådant, så berättar man oftast ord för ord vad någon sa, det är fakta helt enkelt.

Att sen sitta och påstå att folk är bitchiga och hatfulla när de berättar vad någon annan har sagt, det är dålig stil.

Jag är inte bitchig, för att jag förmedlar till någon vad en person har sagt. Om jag har två vänner, och den ena pratar illa om den andre så jag hör, så berättar jag för min andra vän. Personen har rätt att höra det, så den själv kan bestämma vad den vill göra.

• Chokladtårtan

Övertyga folk om att du är värdelös? Men herregud, vad håller du på med egentligen? Jag tror inte att du är värdelös. Jag har inte försökt övertyga någon om att du är värdelös eller har fel åsikter.

Jag tycker att man ska vara ärlig. Det du körde med var lite att man skulle döda budbäraren. Budbäraren, om den inte förvränger orden, har inte gjort något som helst fel. Berättar den bara rakt av, ordagrant, vad en person har sagt, så tycker jag inte den varken är ohyfsad eller elak.

Att säga upp kontakten med någon för att de har glömt att berätta om de ska komma eller inte, tycker jag är lite överdrivet. Vill folk göra det, visst, det är inte mina problem. Jag skulle dock inte göra det. Jag är själv väldigt glömsk av mig, skulle kunna glömma bort sådant, om jag lade undan det, och tänkte jag skulle svara senare.

Kallat dig diverse olika saker? Vad för saker? Jag har inte kallat dig något elakt, vad jag vet. Du påstår ju att flera inte visar varann respekt och kärlek, eftersom de tror på att berätta saker och ting för varandra.

Det finns olika sätt att berätta saker på. En del vill skapa konflikter, en del vill helt enkelt berätta vad de har hört sägas för att de bryr sig om, så att personen kan välja bort dessa människor ur sitt liv.

Luks:

Det där var varken respektfullt eller kärleksfullt:)

• Chokladtårtan

Luks:

Då ska jag följa ditt råd till Ellte och tänka bort dig:)

Svar på tråden Vita lögner - är det rätt?