Inlägg från: Fröken Malm |Visa alla inlägg
  • Fröken Malm

Ni som är "proffs" på budget!

Har börjat räkna lite på vårt stundande bröllop och undar om följande priser låter ok:

Ska bjuda in 86 gäster

Trycksaker: 1000 kr (min kille jobbar på reklambyrå och har kontakter på tryckeri)

Frisör: 2500

Brudkläder: 3500 (tänker hyra)
    Hyra frack: 2000

Ring+gravyr: 6000

Blommor: 1000 (min svägerska är florist)

Fotograf: 5000

Hyra av lokal: 22500 (Väldigt saftigt!! Men kollar andra alternativ, så detta är i HÖGSTA laget!!!!)

Buffé: 15000

Sprit: 8000

Tårta: 3000

Har inte kollat runt, utan detta är bara löst räknat, kanske överkan på en del och underkant på något annat.

Ni som bokat, haft ert bröllop, tror ni denna budgeten låter rimlig????

• Svar på tråden Ni som är "proffs" på budget!
  • Fröken Malm

Aha, har totalt missat det!

Ska kolla med detsamma!

Tack för tipset!

• Fröken Malm

Verkar inte fungera!

Måste man vara registrerad som brudpar, eller räcker det att vara loggad här på forumet?

• Fröken Malm

hehe, nu är jag registerad!

Lokalen är väldigt fin, ligger vid havet i Göteborg. Tyvärr "duger" inte klubbstuga eller bygdegård för min kille......Men SVINDYR!!!

• Fröken Malm

Hahah!

Ja, han verkar inte vara så insatt i ämnet, för när jag "presenterade" föslaget på lokalen för 22 500 sa han på fullt allvar att det var ett "fantastiskt bra pris"!

Kanske skall tillägga att han varit på ett bröllop i hela sitt liv, då hans bästa kompis hyrde ett slott för 100 papp!

• Fröken Malm

Ja, håller med till fullo!

Detta är det första stället jag begärt prisinformation från.

Har nu mailat lite andra alternativ, och jag är hundra på att vi kan komma MYCKET billigare undan!

Anledningen till varför han inte vill ha det i en klubbstuga är för att han menar att en klubbstuga kan man hyra när man fyller 30, 40, 50. Ett bröllop har man bara en gång i livet och då ska det vara något extra.....Jag förstår hans point, och han har ju lika mycket rätt som jag att bestämma. Han gifter ju sig också! )

Svar på tråden Ni som är "proffs" på budget!